|
|
|
|---|---|
|
Jag tycker det blåser klent från fläkten när man ska få bort imman från vindrutan. Dom immar lätt igen. Det är en 525-92. Har hört att den typen har dåliga fläktar så det kanske inte är nåt fel, men finns det nåt man kan göra åt det? | |
|
hej. de var lika på min jag bytte microfilter sen vart de bra. bpo |
|
| Prova att slå på AC:n när du ska ha bort imman, också fläkt och värmereglage som innan, det gör en himla skillnad... | |
| Jag tycker oxå att det blåser dåligt,måste ha på 3an 4an för att det ska bli någorlunda bra,på min gamla 525 blåste det kanon bra däremot,kanske är microfiltret då. | |
eddie |
Var sitter microfiltret??e de svårt att byta?? Drive Like U Stole IT !!!! |
|
hej.microfiltret sitter bakom instrumenteringen till värme reglage,fläkt etc mot torped väggen.har man inte allt för stora händer så är de en fördel.du byter de från passagerarsidan. bpo |
|
|
Hej. Nån som vet vad det kostar att byta microfiltret? Vill inte gärna skruva alltför mycket i bilen själv eftersom jag nyss har köpt den. |
|
|
Bytte microfilter på min bil idag andvände beskrivningen som finns på tips o teknik. Tog ca 1h var lite knöligt men gick lättare än vad jag hade räknat med. Det gamla filtret såg riktigt ruggigt ut.massor med löv,barr och lite annat smått o gott. Nu känns det som man satt i en ny fläkt. När fläkten var på max förut,är som läge 2 nu. Tips glöm ej ficklampan!!!!!!!!!! Mvh 540Niklas |
|
leri |
Microfiltret ska bytas varannan inspektion-II. Det slarva säkert en hel del med detta men det straffar sig med dålig ventilation som följd. Sist i serviceboken finns plats att notera byten. Det har varit besvärande tomt på denna sida i flera objekt jag titta på. Mvh Leif |
pellets |
Jag har oxå bytt fiter...Börja med att haka loss förvarings facket,sedan är det bara att dyka in (längst in mot torpedväggen)Trångt&bökigt men inte svårt.. |
|
Även Jag hade problem med usla defroster, lågt luftflöde och att hela kupén immade igen om man inte körde med AC. Förra Lördagen bytte Jag microfiltret mha beskrivningen på denna site, det var kolsvart och resultatet blev ett helt annat (normalt) ventilationssystem. MVH Stefan |
|
Leiford |
Vad kostar ett microfilter? |
|
jag köpte ett bosch filter ,,kostade strax över 200kr,,det var det verkligen värt! Peter (Bmw 525i 24v-91) |
|
|
Hej 160 kr och jag fick det på 1 dag. Länk W |
|
|
Om det blir så bra som ni säger så är det verkligen värt pengarna. Inte kul att åka runt med fläkten på högsta blås(störande ljud) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.