AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
961

europlus blásning,vad göra?

Jag köpte en 530D 2001 i feb i ár i Tyskland,blev erbjuden 2 árs Europlus garanti för 400€.
Jag betalade, fick kvitto och garantibevis i handen och kände mig relativt säker med köpet.
3 mánader senare gick en del sönder (vet ej vad delen heter).
Fick det reparerat nere i Portugal Lissabon kostnad 760€.
Kontaktar Europlus i Tyskland, som ber mig faxa faktura och garanti policyn ner till dom.
Efter drygt 2 timmar ringer dom och säger att policyn inte är registrerad vilket betyder att dom inte stár för kostnaden.
Bilhandlaren (stor bmw dealare) Länk "glömde" att registrera garantin!!??
Vad kan jag göra för att inte láta dessa personer smita ifrán sitt ansvar?

Mvh
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Har du hört med firman? De hela kanske är ett misstag som de är beredda att gottgöra.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Imorgon ringer jag firman och hör vad dom har att säga om det.
Áterkommer senare med mer info.

Mvh
Matti K.
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Fungerar inte det, tycker jag du skall kontakta bmw i tyskland direkt. Om en av deras återförsäljare klantar sig så bör de vara intresserade av att veta om det och rätta till det. Att lämna felaktiga uppgifter om mil och sådant ger mycket större konsekvenser för en tysk handlare än här i sverige, har man skriftligt på att miltalet är äkta tex, så kan handlaren t.o.m få krypa in i buren. Förmodligen gäller det även utgivna garantier, speciellt sådana där kvitto/ faktura finns.
JO
123
JOP
535i E34
Jodå, det är "ordnung muss sein" som gäller. Jag är övertygad om att det löser sig om du kontaktar handlaren.

/JOP
Tjäba.

Jag talade med Kohlhas BMW Bad Homburg mr Wendland,ingen där vill ta nágot ansvar för garantin,det konstiga är att jag har deras firnastämpel och mr wendland´s namn pá garantipolicyn.
Där ber dom att mig kontakta dealer´n mr Manuel Schuster som sálde bilen till mig,har försökt men han lägger pá luren.
Pá mándag reser jag till Frankfurt,nágon som har én ide vad jag kan göra?Undrar om inte nágon har gjort sig skyldig till ett bedrägeri som är ett grovt brott?!!
Jag börjar bli purken och förlora mitt tálamod.
Jag hade en annan idé om Tyskar,men som sagt den som lever han lär.

Mvh
Matti K.
Visa användare
59
BMW&Biker
530i Touring -01
Tjena Matti

Som någon sade tidigare så tycker jag du skall kontakta BMW i tyskland direkt innan du drar ned till handlaren. Lägg fram alla papper och vad som sagts och be om råd. Om du sedan kommer till handlaren med besked ifrån BMW så lär de inte vara kaxiga. Som någon annan sade tidigare så har tyskarna MYCKET hårda lagar på försäljning av beg bilar. Sedan är ju säkerligen BMW intresserade av att få veta att en av deras auktoriserade handlare missköter sig.
Lycka till
Jonas

Live to ride
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Du ska absolut kontakta BMW centralt i Tyskland om du har ifyllda samt stämplade Europlus papper som den auktoriserade firman sedan har handlagt felaktigt.
Du skall också meddela BMW-återförsäljaren om att du gör detta.

BMW i Tyskland håller sina återförsäljare i relativt strama tyglar vilket gör at återförsäljarna brukar vara försiktiga att dra på sig kunders irritation som går upp till central nivå.

Tack för era svar.
Jag har försökt att hitta den rätta kontakten hos BMW Tyskland,men har inte lyckats med den biten.
Vet nágon av er, vem jag skall kontakta eller telnr etc..?

Mvh
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Hör med BMW i sverige, de borde väl kunna hjälpa till med en kontakt, de borde ju också vara intresserade av att detta löser sig för dig.
sen tycker jag du ska kontakta firman igen samtidigt som du meddelar dem att du kontaktat bmw tyskland så kan du ju alltid fråga om de vill att du skall polisanmäla för att få det utrett vems felet är. jag förmodar att det inte är svårare att dra tillbaks en polisanmälan i tyskland än i sverige om/när allt löst sig, men hör dig för så du är på den säkra sidan.
Jag tycker det låter som om din vän försäljaren där har tagit en rövare och tjänat 400 euro extra på att sälja bilen till dig, det borde hans chef vilja styra up tycker jag, annars misstänker man ju att det är något de satt i system.
lycka till och god jakt:)
Hej Flying Finn !
En del tyska vänner jag har pratat med säger att medvetet fusk förekommer på just DENNA FIRMA, och har pågått under en del år och enligt dom både mätarjusteringar och fusk med eurogarantin och då framför allt till utländska köpare som typ svenskar som inte orkar bråka för mycket, det är ju enligt mina vänner mycket enkelt att glömma och registrera garantin och det är ju lättförtjänta pengar.

Har talat med BMW Tyskland direkt,dom bad mig skicka alla uppgifter och data om köpet och Europlus Garantin,fick en uppfattning om att dom tar det här allvar,sá lát oss se vad som kommer att hända i nästa kapitel av "Europlus blásningen".
Jag kommer inte att glömma eller ge mig förrn´s fanskapet pá MS-Automobil Manuel Schuster ätit hela det ruttna äpplet, han försökt bjuda mig pá,garanterat.

Mvh
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

bara så jag förstår, köpte du bilen av Kohlhas eller av MS Automobile? dvs direkt från BMW-återförsäljaren eller av någon annan? Anledningen till att jag frågar är att jag varit i kontakt med Kohlhas och tyckte då de verkade seriösa. Om en BMW-firma missköter sig är det mycket allvarligt tycker jag, dessutom väldigt ovanligt enligt mina erfarenheter.

Mvh Johan
Asken (AutoPower)
JAg har en bekant som köpt sin E38 740 på Koolhas och han har använt sin Europlus 2 ggr i Sverige utan problem så där fungerade det. Som Johan skriver brukar BMWs aukt ÅFnät i Tyskland vara bra att ha att göra med.Det verkar mer som om problemet ligger hos MS eller förstår jag det hela fel? Återkom gärna med mer och utförligare info flying finn.
Micke H: Det är ganska grava anklagelser, menar du Koolhas eller MS?
Mvh
Asken
Hej.

Jag köpte bilen av MS-Automobile dvs Manuel Schuster, som hämtat bilen nàgra dagar innan frán Kohlhas.
Jag tycker att Kohlhas kunde visa ett större intresse av att försöka hitta en lösning (som har sin firmastämpel plus chefen´s namn pá garantipolicyn) för sitt eget intresse.
Till mig gav dom klara besked att dom har inget att göra med hela,och att dom skiter i mig.
MS kan ha förfalskat Garantin och underskrift,kohlhas firmastämpel (vilket jag har svárt att tro),det skulle vara ett väldigt grovt brott, men allt är möjligt.
Som sagt Mándag reser jag till Frankfurt,undrar om jag gár direkt till Polisen och gör en anmälan eller väntar pá ett svar frán Centrala BMW.
Vilket fall som helst anser jag att den skyldige inte skall komma undan för lätt ,vad tycker ni?
Troligtvis kommer han att fortsätta att blása utlänningar om inte nágon sätter dit honom.

Mvh
jag menar MS-AUTOMOBILE OCH MANUEL SCHUSTER

Hej.

Var nere i Frankfurt i torsdag och hälsade pá Kohlhas i Bad Homburg.
Hade ett snack med Mr Stein som tog emot mig med rätt attityd och korrekt inställning.
Nu blev det annat snack mot tidigare »Mr Wendland´s vi har inget ansvar,kan inte hjälpa dig «,nágon hade gjort ett misstag frán deras sida vilket skulle utredas internt.
Jag fick tillbaka mina pengar för reparation 768€ + Europlus 400€ + 145€ för diverse utgifter.
Det var tyvärr inte möjligt att aktivera Europlus Garantin pga Manuel Schuster´s misstag att inte ha registrat garantin vid köpet.

Mvh
WONDERBAR!!!!
De hade nog inte räknat med att "flygande finnen" skulle flyga över till dem, GÖTT !!!!

Svensk reggad BMW på ett galleri på en spansk chipfirma?
Verkar onekligen intressant, har du den firman?
Pure curiosity....

Akta er för hojar som kommer i 200 runt kröken....
stefannorr
Werry good> sås ka dom tas.....fast egenteligen polisanmälan.
wunderbara uppblásbara barbara .....
Rättelse,portugisisk chipfirma mrtuning.com.ja den är min.
Vad tycker du om effektkurvorna pá min 530D,248hk/505nm
"People buy horsepower and drive torque"

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.