|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Jag måste hålla med om att en fräsch 02 är en av dom mest underhållande bmw man kan ratta, tex som min 2002tii -73 .Enligt mitt tycke så la sig bmw platt inom detta området efter den gamla e-30 m3án. Lite tråkigt att bmw har trillat i underållnings värde mer och mer. | |
|
Vackrast är 635!! Härlig att äga och köra. Man blir glad av att se den och lycklig av att ratta den. Intet för intet kallad ´"Kupéernas kupé". Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Aldrig kört en 02, men jag har förstått att det är ett misstag som måste rättas till. E30 325 med turbo e rätt skoj, men mest för att det är lite hysteriskt. M3 e30 med original 15" e nog det roligaste jag kört som dessutom gick fort. Tråkigaste bmw'n jag försökt busa med är 328an. E36-m3 på god andra plats. Eller är det jag som inte pratar samma språk som dem bilarna ? E30 kan man köra så det släpper på alla håll o kanter, men med e36 känns det obehagligt så fort greppet sviker. (mer grepp än e30 iof) |
|
|
Har ju bara kört en BMW å det är min underbara 323a, känner körglädjen bara jag kollar på den :) iofs har jag provkört en 535a -91 men det var alldeles för kort bit för att jag vill uttala mig om, men den var ialf inte tråkig :) Angående snyggaste BMW så kan jag hålla med om att gamla 6-serien är en av de snyggaste men man får ABSOLUT inte glömma 507an Bilar är som whiskey, de blir bara bättre å bättre med åren |
|
| Min kusins gamla 635 csi med 94 årsmodells M5 drivlina var det värsta jag kört var fan den första gången jag kända kall svett mellan mina skinkor den hade 390 på driven =) *saknar* min kusse var han som vann corvette cabben i Motorjournalen *stolt* ha ha | |
| När jag 1975 tog körkort, körde jag just 2002'an, vilken underbar bil man tyckte då! Senast jag körde en var, om jag minns rätt 1985.....fasen, det måste vara dax igen! | |
Anders Wängström |
Roligaste bilen jag kört var en Ferrari 355 -99 med F1 utrustning, dvs sekventionell låda med paddlar på ratten!!!!!!!!!!!!!! Roligare än min tyvärr Han är inte stor men han är snabb!!!!! =) |
| Paddlar o sekvensiellt......det blir det i sommar! :) | |
|
Anders Wängström >>> Men snälla de bilar vi jämför här är ju BMW om vi ska dra in alla bilar så finns det givetvis bilar som är roligare att köra än BMW :) //Ric Wraaaaooom |
|
Anders Wängström |
Var bara tvungen!!! Sorry Han är inte stor men han är snabb!!!!! =) |
|
740 H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
Har förvisso bara kört en bmw och det är min e30 325. Fungerar alldeles utmärkt som långfärdsbil till t ex Åre. 0,8 l/mil och mycket komfort för pengarna! Sen åker man ut på Åresjön och sladdar på istravbanan på kvällen!! URKUL!!! Vilken annan bil uppvisar sån flexibilitet?? |
|
|
Den roligaste BMW jag kört är kompisens 3.0 CSL. Rolig och hyfsat ovanlig. Tyvärr har han inte kvar denna idag. Mvh / Wallace |
|
| 540ia E-39... ojoj... vilket gött V8 muller asså... ryser när jag bara tänker på det =) | |
|
325 E30 är ju rolig!! ICQ:156184211 |
|
|
Jag får erkänna att jag ändrar mig snabbare än Lucky Luke drar sin revolver... Just nu har jag en 323ti som klar favorit. Den jäveln är trimmad av Hartge 248 hk! Finns på www.mobile.de Om jag behåller BMW som märke efter att jag sålt min nuvarande vore en sådan ett nytt projekt. :-) Projekt:Compis |
|
328Mats |
Den roligaste bilen är nog 325i -91 (den styva karossen som ändrades till -92...), lite trim så har man 300hk och kör fett snabbt (jämnt skägg med M5 och 9000Tic) / Matsa |
| 735/750 är helt klart roligast på autobahn! | |
| E21 323i, vill haaaaaaaaaaa ! | |
Crusty |
328Mats: Fanns 328 från 93?? hmmm...måste missat det! Trodde dom började tillverkas 95! men då hade jag väl fel! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.