|
|
|
|---|---|
|
Ja, som jag skriver så går den allmänt dåligt. Har gjort en ganska grundlig felsökning. Så nu får Ni hjälpa till med fler alternativ. Jag har bytt bägge lambdasonderna och har även bytt luftmängdsmätaren (köpt på skroten). Har också testat med startgas runt hela insuget för tjyvluft, men ingen lycka. Kom med mer förslag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tackar på förhand Kimpa 15.09 på 402m | |
|
Går den dåligt jämt både när den är varm och kall. Kolla tändstiften, luftfiltret,bränslefiltret,bränslepumpen. |
|
| sitter det kamrem Ir kamkdejda på din bil?? e ngt av ovanståede bytt?? /D | |
| Kamkedja heter d kanske =P | |
|
Kolla vanosen. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
|
Kimpa: De du beskriver låter som kamaxelgivarfel. Jag vet M52 motorer som gått väldigt illa när dessa givare pajar. Koppla upp den mot DIS och gör en avläsning. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Uppdatering !! Kamaxelgivare var sitter den. Var hos JWR nyss och testade mina avgasvärden. lika dåliga fortfarande. Snällt folk hos Jörgen dom hade AP mycket att göra så jag fick ta provet själv (med lite hjälp av Patrik) Kimpa 15.09 på 402m |
|
|
De sitter i anslutning kamaxeln, de avgör i vilket läge kamaxeln är. Du måste dock lyfta på topplocket för att komma åt dem som jag förstått det. Men låt JWR göra en DIS avläsning så borde felet dyka upp. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.