AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
35.184

Min bil :((( Jag åker inte på de va?

Sida 3 av 3
CS
79
CSi
320A -78
Problemet ligger i att du kan ha lagen på din sida, men det är dock inte liktydigt med att såväl försäkringsbolagen är på din sida. Kontentan blir således att du i värsta fall måste bryta mot lagen för att blidka försäkringsbolagen.

NOLL7NOLL och grizzly. En rotationsplats är en rotationsplats är en rotationsplats, inte en korsning.
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Var i kontakt med bmw angående till till min bil. Får detta svar:

dom ska göra en kalkyl över vad det kommer kosta o ge till försäkringsbolaget. Denna kommer dom skicka nästa vecka. dvs. 2 veckor efter att jag visat bilen för dom. Sen har killen som sköter plåtskador o så semester en vecka till. alltså får jag vänta en vecka till. alltså.. 3 veckor innan jag ens fått en tid. När väl han kommer tillbaka så tar d väl 3 veckor till innan dom har ledig tid där...

ska d verkligen funka såhär.. vänta typ 6 veckor för att fixa plåtskador.. sen att de ska lackas kommer nog lägga ytterligare vecka/veckor på det hela.... förjävligt!!!

-------
"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
angående TID till min bil ska de stå i fösta meningen...

-------
NOLL7NOLL
Grizzly: Det är inte logiskt att ligga i högerfil och svänga vänster. Var vad jag menade.. sorry om jag var otydlig.

"Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare
NOLL7NOLL
CSi: Att jag liknar korsning vid rotationsplats är inte att jag tror det är det, hoppas jag du fattar.. Det jag vill ha fram är att samma regler bör gälla generellt då det är rätt liknande situationer. liknelser du vet....
Men men..... Vi har ju delade åsikter en del om dethär så det bästa är väl att bara ha uppsikt så vi klarar oss allihopa, det är ju trots allt det som i slutändan gör att vi inte krockar så ofta. Ingen orkar väl med den situationen som space x plorer sitter i, även om man har rätt. Eller hur?

Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
I en rondell svänger man inte vänster utan föjer bara den enkelriktade vägen, Svänger gör man till höger när detär dax.

-------
Känner igen det där. Min bil står nu på en auktoriserad BMW-verkstad. Dom har semester i 4 veckor iom. denna vecka samt att det tar ca 4 veckor att repa bilen. Blir alltså av med bilen dryga 2 månader....
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Och av någon konstig anledning väljer vägverket att i 90% av alla rondeller måla pilarna eller skylta:
Västerut, vänster körfält. Österut, höger körfält. Rakt fram, båda körfält. Undrar varför.... ;)

NOLL7NOLL
Anders s: Satsar på att de vill förvirra oss maximalt.
Det lyckas de tydligen med :)

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Om man alltid tar vänster körfält när man ska västerut kommer man nog aldrig västerut...?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Jesperado> Nope, men man får grym erfarenhet av rondellkörning :)

Sex på alla fyra, roligast så!
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Nyfiken som jag är så undrar jag när lagen ändrades att man får svänga vänster i höger körfält?

Jag har hållt på att krocka otaliga gånger i rondeller med två filer där jag ligger i vänsterfilen och ska rakt fram, då ligger det bilar i högerfilen och svänger vänster. Rent otyg och allmänt dålig bilkörning. Iof så försöker jag hålla mig i höger körfält för det mesta men men vid inkörsel i rondel med hög trafik så ligger de flesta i högerfilen av någon märklig anledning, och vänsterfilen är nästan tom.
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Ska tillägga att jag försöker hålla höger när jag ska rakt fram inte när jag ska svänga vänster. :)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jesperado,
Någon sa längre upp att man inte svänger i en rondell, därför använde jag uttrycket.... Kansk får säga "vänsterut" då! :)
Paap Reeder
Hej Rondellkörare!

Tänk om alla vi som skrivit dessa tre sidor skulle mötas i en rondell?????....... det skulle bli jäkligt dyrt för samtliga inblanddade bolag...he he.

MVH /// Paap R
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Det är förmodligen det mest korrekta inlägget i hela tråden ! :))

Länk
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Va i kontakt me försäkringsbolaget idag igen. Äntligen var dom klara me sin bedömning. Belv fri helt från vållande =) Gissa om de känns gott.. får därav tillbaka mina 3000:- jag betelat i självrisk till bmw =)

med glada hälsningar Daniel :)

---

kj
72
kjelle23
Z3 roadster-98
320 touring-89
Man får gratulera!!!!!!!!

MVH
Kjelle
530IA-93
Space-x-plorer, Lider med dig att behöva lacka och vänta och vääänta. Det är ju en annan som får lida för andras klantighet!

(BMW EN BIL ATT TRIVAS I)

Mvh Hoffe
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Hatar att säga "vad var det jag sa";-) GRATTIS!!!!

Två bilar är fler än en..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.