AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
537

Lite glad. Vann i tingsrätten mot P-bolaget

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Fick reda på idag att jag vann striden (i tingsrätten) mot ett P-bolag (Carpark) som jag har stridigt emot sedan oktober-02.
Får se om de väljer att gå vidare. Personligen tror jag inte det då jag lyckades tuffsa till dem rejält redan i tingsrätten.

Hade de bara satt sig vid förhandlingsbordet i Nov-02 så hade det hela löst sig smidigare. Jag blir inte klok på vilken idiotisk mentalitet som verkar sprida sig i samhället.

Nåväl! Jag känner mig nöjd. Det blir en Ardbeg (1975) ikväll efter den obligatoriska putsningen på mitt "flygplan".

"Oj! Det känns som ett flygplan - Snälla! Bromsa! Jag vill kliva av"
Gemini__
Va kul, vad exakt var det ni tvistade om månntro?

//Tompa
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Grattis. Tråkigt att det är mer besvär att tvista än att betala skiten. (vilket bolagen är väl medvetna om).

Det krävs prövningstillstånd i Hovrätten (behövs tvister på under ett basbelopp) så du kan vara lugn med ev överklagan.
Ardbeg ´75, ett utmärkt val av whisky för att fira vinsten. Kul att hör att nån vinnit en tvist mot ett P-bolag.
Vad sägs om en 16 år gammal Lagavulin? Mums, mums......

/D
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Ja!

Jag hade tur. Det fanns två! flaskor årsmodell 75 kvar i hela SE när jag var på jakt. Båda fanns i Uppsala så jag drog dit som en iller.
Nu finns det inga -75or kvar i SE (förutom i vissa barskåp och fisake snikar).

Lagavulin är helt OK dock lite för okomplex (om man skall vara kinkig) vid "festligare" tillfällen.
Den är dock helt "perfa" vid fisketurer med ingredienserna: Å/älv, flugspö, lagom med vatten, en cohiba i munnen, en "gillie" i land som fixar med eld och dricka, 6 dagar kvar innan hemresa, kläckning och en GLÄNSANDE 540 iAT vid å-kröken. Ahhhhhhhh!

Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Lysande att få höra att Carpark blivit tilltvålade i rätten. De och en del av deras branschkollegor hör verkligen inte till mina favort-företag. BRA GJORT och tack å mina vägnar för tilltufsningen av Carpark.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Som bolag har de inte ngt val egentligen.

Jag tycker det är synd att inte fler "vägrar" betala då det skulle med största sannolikhet innebära att attityden förändrades hos bolaget.
Idag så kör de med j.....t skumma och oetiska metoder för att tysta ned varenda motsträvare.
Nä! fila bort IDnr och spontanveva.

Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Jag gillar ditt val av Whisky Kävlingepågen.
Det är inte dumt. Inte alls dumt!
Laphroig 15 är inte så dum alls. Min favorit, för övrigt.

Mvh

/NP
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Portvins lagrad Cardhu är ej heller fel.
Mycket choklad i den med tjära.

fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
kan nån förklara vad tvisten handlar om????

Frazze

Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!!
Gemini__
verkar vara stört omöjligt ;-)
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Sorry Guys!

Info följer; Jag fick böter med motiveringen att jag hade parkerat utanför uppmarkerad plats. Inne på området finns det ej några som helst markeringar. Jag nekade givetvis med följande motivering.

"
- 6 Infarter till området, varav endast 4 är uppskyltade med vad som gäller inne på området. Således så saknas det uppskyltning för två infarter.
- Skyltningen i sig var svår att tolka. Enligt den så fick man enbart parkera på uppmärkt plats. Pltsen är uppmärkt reserverad eller besöksP. Till saken hör att det parkerar ungefär 150 bilar inne på området och det finns enbart 12 besökP skyltar och 3 st reserverade. Så irättvisans namn borde fler än jag få böter.
Bolaget tycket att där jag stod var körbana. Jag bad dem definiera vad som avgjorde om det kunde definieras som p-plats eller körbana. Enligt bolaget så är alla områden där det finns marksten = P. Jag replikerade då med att det finns även områden som består av grus och asfalt.
- Slutligen så var boten ofullständigt ifylld = felaktig.

Rätten gick på min linje men enbart att "på grund av att alla infarter ej var uppskyltade så råder de ej korrekta förutsättningar för att kunna utdela bot"

Det var OK, men jag önskade att de också hade nänt ngt om att skylningen är felaktig/rörig då jag hänvisade till en dom i hovrätten som fastställde att "skyltningen skall inte enbart vara korrekt. Den skall även vara så tydlig att tvivel om dess innebörd ej kan uppstå"

Men "you can't win them all". Snart tänkte jag börja kalla mig jurist för nu står det 3-0 i min favör.

Lagavulin och Laphroaig är ockå två mycket utmärkta drycker. Kan nämna att det står en Ardbeh '75 i mitt barskåp ockå! :-)

Att ha å göra med p-bolag är aldrig enkelt - deras buffelmetoder skrämmer de flesta till betalning. Har sluppit att få felaktiga p-böter så jag har haft tur.

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Har just opponerat mig mot en bot utfärdad av Carpark här i Karlstad, får se hur det går. Än är det bara överklagat internt hos dom, och vet inte om jag går vidare när boten bara gäller 200:-

Fick bot när jag hade parkerat över betald tid och tillåten tid (maxgräns en timme) men lapplisan hade bötfällt mig för att giltig biljett saknades. En sådan fanns, hon hade inte anmärkt på synligheten (särskild punkt på boten isf) och hon hade inte använt koden för överskriden tid, utan enbart för att giltig biljett saknades. Alltså inte korrekt bot, jag är bötfälld för fel förseelse. Väntar svar från dom, postade överklagan och kopior på bot och biljett i förra veckan. Nån som har koll på hur lång tid dom vill ha?

Är förföljd av Carparks anställda, dom måste ha satt sändare på min bil :) Parkerar på tillåtna ställen, betalar biljetten, gör det jag ska.. för att sedan träffa på nån polare eller nåt, glömma bort p-tiden och komma några timmar för sent till mitt lappade åk :)

Sex på alla fyra, roligast så!
Är det här Bmwpower eller whiskyklubben?

1. Sluta gärna imponera med era utmärka finsmakarkunskaper.

2. Jag tycker det är lite löjligt med hårklyveri när det gäller whisky och vin och andra drycker, med årsmodeller och adjektiv som man inte alls associerar till drycker. Ni känner ändå inte skillnad på en 75:a och en 76:a! Och det räcker väl för fan om man känner skillnad på öl och sprit!

Eller så är ovanstående bara ett uttryck för att jag själv är totalt bortkommen när det gäller sånt där...
NOLL7NOLL
wannabe: men lite kul får man väl ha eller. allt handlar ju inte om bilar och om folk ändå sitter o skriver varje dag kan man väl smita ifrån ämnet lite. Men håller med om att det räcker att skilja på öl o sprit.

"Stolt som medlem av skaran BMW-Ägare
Årsmodeller?!? Fnys. Det heter faktiskt årgångar... :-)

"God smak har alltid varit min ursäkt för att leva ett så dåligt liv" -Oscar Wilde
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
318 E90 - Alpenweiss
Hangaround.

Om du är säker på att du har rätt (vilket jag håller med om) så stå på dig.
Du behöver inte göra ngt annat än att vägra. Inge en skrivelse där du bestrider. Sedan är det upp till bolaget att agera

Hur det än går (dvs slutar i tingsrätt) så blir det max 450:- mer i kostnad för din del. När det gäller småmål, dvs sådana som handlar om värden mindre än ett basbelopp så står respektive part för sina kostnader så kör på.

Wannabe!
Kamma dig och gå lägg dig! Man kan ha fler hobbies än Beemern.

(och Ja! man kan känna skillnad på två olika årgångar)

"1. Sluta gärna imponera med era utmärka finsmakarkunskaper"

Eftersom mina meckarkunskaper är tämligen obefintliga så imponerar jag med det istället :-)

Stoora skillnade på sprit och sprit... även på öl och öl :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.