|
|
|
|---|---|
|
Min motorhuv vägrar öppnas på min E30 323 funkade tidigare idag men nu när jag ville ha upp den så gick det inte =( Jag undrar om någon vet vad det kan vara, hur det åtgärdas om ingen vet har ni några knep hur man får upp den utan att skada den på annat sätt??? Tack på förhand / Simon | |
| Be en polare o dra huven uppått eller så samtidit som du drar i spaken kanske hjälper???? | |
stefannorr |
vajer? |
| Nej det är nog inte vajjern som är av för den går ej dra ut ska testa Dawwes förslag men är öppen för fler | |
| * är öppen för fler förslag | |
|
Saaatan nu blir jag orolig kommer jag inte kunna komma åt min motor så kan jag ju inte köra... snälla ingen som har råkat ut för detta och lyckats fixxa det? eller är mitt problem unikt? Är öppen för alla förslag! |
|
|
Hmm borde veta det, men - är det dubbla huvlås på din bil?? I så fall kan det vara så att bara det ena har låst... Hade det fenomenet på min Z3 tidigare __ Länk |
|
Woodman |
Gör så här: Börja med att trycka in spaken du öppnar med. Se till att den är inskjuten så långt som det bara går. försök nu att trycka ned huven precis framme vid BMW märket. Hör du nu hur det "Klickar till" så kan du nu dra till i spaken och öppna på vanligt sätt....passa nu på att smörja upp alla rörliga delar. |
Woodman |
Tillägg: Är det så illa att wiren har gått av..? tag då bort knäskyddet under ratten samt skruva bort hela motorhuvsreglaget sitter bara med två skruv. Sedan letar du upp wiren samt tager tag med en polygrip & drager Vipps..öppet..? |
|
Mekanismen hade rostat ihop lite på min E30 när jag köpte den, men tricket är enkelt om oavsett om man har trasig vajer eller inte. Man stoppar in en lämpligt lång flat skruvmejsel genom grillen och vrider om i ett litet hål där låsmekanismen är. Man kan se den genom grillen på förarsidan mellan njuren och lyktorna. BMW 325iX Registry Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.