AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
612

Avgassystem till en E39:a

Vad skall man välja för avgassystem till en BMW M5 E39? Funderar på att åka ner till Tyskland för att hitta ngt lämpligt. Man har ju inte semester för att bara slappa ;)

Tacksam för tips!
Eisenmann, Köhler, Supersprint, AC/S håller superkvalite. Kostar runt 6000 och uppåt.

/D
Eftersom det sitter dubbla slutdämpare på M5'an tror jag det blir svårt att få ner priserna till 6000:-, om man inte har några bra kontakter d.v.s.

/Wille
WilleW>>>du har rätt, tänkte inte på att det var till en M5:a. Eisenmann tar iallafall 12 000 för ett slutsystem till E39:an med "dubbel stereo":)

/D
Jag har hört ett Eisenmann system sjunga i aktern på en E39 M5'a, låter brutalt!

/Wille
Stämmer, stämmer. Kör själv med ett sådant system på min oansenliga fyra och ljudet är MUMS,MUMS:)

/D
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Klart att du skall ha Kelleners SuperSound finns inget bättre! :)
ci
119
cidair
M5 E60 -05
330xdT -07
Kör med Eisenmann supersound på min bil. Helt underbart ljud när man drar på. Speciellt över 4000 rpm!

Vid konstant landsvägsfart låter det inte mer än original.

Pris: ca: 14.000:- för två slutljuddämpare.
Jag har hört att Kelleners sportsystem skall vara bra ljud i :)
Annars så säljer Tyska handlare Eisenmann i varenda affär...
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kellener rockar:)
Kellener och Eisenmann är typ samma. Det e eisenmann som tillverkar burkarna åt kellener. De låter identiskt och ser likadana ut.

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
LYSSNA HÄR!!!!!!!!!! LÄNK NEDAN!!

Länk

Jag e helnöjd med mitt!!

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Problemet med Eisenmann är att passformen är kass... jag har en polare som har monterat Eisenmann... och han säger aldrig mer... Ljudet är som sagt grymt och det är ett skit snyggt system.. men som sagt... passformen är inte så där jätte bra.

S328R>>>>nu tycker jag att du drar alltför förhastade slutsatser om passformen. Mitt system passade som handsken i handen inpå milimetrarna, alltså hade din polare ett måndagsexemplar. Tråkigt för honom men jag blir irriterad när folk drar alla över en kamm och konstaterar att allt är skit bara för att man själv råkat ut för ett dåligt ex.

/D
328!!!

Det e den högra dämparen som sitter lite snett. Även på dannes (u know who) bil så e det likadant. Har även kollat på bilar med kellenersystemet på och det e likadant där. Men iom att det e eisenmann som tillverkar burkarna åt kellener så e de gjorda i samma jigg. Därav den lite snea högerburken på både kellener och eisenmann. Håller med om att det e lite kasst men det e ingen som dirrekt har märkt det om jag inte påtalat det..

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Anders.W: det var inte dig jag tänkte på först, utan det fins en annan kille som monterar och säljer Eisenmann som inte tycker att dom är så bra... och jag tror att du vet vem.

dominik: Du kan ju läsa vad Anders. W säger... och han är inte ensam... så det tror jag inte. Jag tycker att dom låter underbart... men för dom pengarna ska det sitta klockrent.

Nu vet jag vem :)

M-POWER!!!!!!!!!

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.