|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
som sagt, ska skriva i morron nån som har några bra tips? tackarpå förhand, o håll tummarna för mej nuför fan =) mvh Erik | |
|
Köp koncentrerad Red Bull innan provet så garanterar jag dig att du blir skärpt i skallen, hahahaha. Finnsatt köpa under disk i välsorterade Mini Livs butiker:)) /D |
|
|
Det första svaret man tänker på är oftast rätt. Börjar man fundera över en fråga för länge finns risken att man svarar fel :-) Det skadar dock inte att gå igenom alla svaren en sista gång för att kontrollera så man inte har svarat helt åt skogen. |
|
|
Läs frågorna NOGA, de kan vara väldigt luriga ibland. Ta det lugnt, titta inte för mycket på klockan. (men en titt ibland kan ju va bra) Lycka till! |
|
| Plugga in datumparkeringen så du kan den . alla jag känner plus mig som har nyligen tagit körkort fick över 10 frågor med det. | |
ant |
Över 10 frågor om just det? Låter mycket. Jag valde att skippa det ämnet heltt. Det var så bökigt att jag inte orkade med det. Jag fick en fråga angående just det och hade fel. Men då jag kunde resten var det hela lugnt ändå. ========== Min bil:Länk |
| Oj vad många frågor om datumparkering ni fick! Jag själv fick en fråga om det och den gissade jag på.. (fel svar blev det för övrigt) :-) | |
|
proven görs ju om hela tiden,så man kan inte få tips av en polare som gjorde för ett antal månader sen att just dom sakerna ska du plugga på för de fick ja en massa fråger på... Utan försök kunna allt så mkt som möjligt!! (ganska självklart kanske.:) men ändå) Lycka till JaJsEn!! |
|
|
Mitt tidigare inlägg hade självklart en gnutta humor i sig vilket jag hoppas att du förstod:) Angående provet så kan jag bara meddela herrn att det har blivit oerhört mycket lättare nu än när jag tog körkort 1994. På den tiden hade varje fråga fyra svarsalternativ där man var tvungen att välja 1,2,3,4 eller inga alls alternativ som rätt svar. Det du:) Nuförtiden är det ett enda svar som skall besvara frågan så är du hyfsatt påläst så klarar du dig galant. No worries. Lycka till. /D |
|
|
tack för allt stödet, har tyvär inga penar till konsentrerad red bull, men de finns gratis kaffe på jobbet (hoppas man får gå o ta en piss under provet =) uppdaterar i morron om hur de gick, kommer supa skallen av mej te helgen, antingen för att ja lyckades eller sorg supa för att ja kugga =) mvh´Erik (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
| Se till att du besökt toaletten innan du sätter dig framför datorn,för man får inte gå ifrån under provet! | |
|
Ta det bara lugnt och fint. |
|
|
När jag gjorde mitt prov för 3,5 år sedan så tyckte jag att man i 75% av frågorna kunde helt utesluta minst 2 av 4 alternativ. Jag fick tex en fråga om minsta tillåtna mönsterdjup på sommardäck. Då var alternativen ungefär så här: a) 75 km b) 0,0000001 mm c) 7,5 m d) 1,6 mm Lite överdrivet kanske... men de felaktiga alternativen var iaf inte rimliga. Så tyckte jag som sagt det var med väldigt många frågor. Lycka till nu alt. hoppas att det gick bra! Min bil: Länk |
|
|
hehehe OK dagen börjar me att ja drar te jobbet, med teori boken o sätter mej där o pluggar tills ja tar bussen till provet (har lyckats få i mej 4 koppar kaffe, men ingen mat) kommer bort te vägverket o sätter mej där o väntar, till slut så får man dra in o skriva sätter mej där inne o kommer på "fan ja har ju fan itne pissat ännu!" då börja paniken sprida sej =) drar igenom provet o har kanske 20-15 min på mej att kolla igenom de (börjar bli grymt pissignödig nu) kollar slutligen igenom provet o trycker jävligt försiktigt på "avsluta" knappen o håller för ögonen, (under hela provet så satt ja o tänkte " de här blir dyrt, fan ja kommer få göra om skiten minst 3 ggr" ) o så jävligt försiktigt öppnar ja ögonen. totalt hjärnsläpp. bara kollar på 56 rätt o börjar undra om de e godkänt eller inte, efter ett tag så får ja syn på den stora gröna texten "godkänt" hehehe fan va gött de va. kan ju tilläggas att ja bara plugga iförgår igår i repeterade lite ida =) fan va gött de känns. "bara" uppkörningen kvar nu då =) mvh Erik (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
glömde ju fan o tacka för alla bra tipsen tyvär så han ja ju inte fixa nån konsentrerad red bull men ja tror att kaffet gjorde sitt =) mvh Erik (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
56 av 60? RESPEKT......... /D |
|
|
56 av 70 =) 5 räknas bort, godkänt e 52 =) så så jävla bra ve de ju itne men va fan de e ju godkänt =) o fan va glad ja e för de =) har inte pengar till nån mer skrivning =) mvh Erik (O==00==O) 02 rullar fetast |
|
|
Maximalpoängen är 65.... Dock är det som sagt 70 frågor, men fem okända är testfrågor till kommande prov = räknas inte med i över huvud taget på resultatet. Och du: GRATTIS! Min bil: Länk |
|
|
Grattis "JaJsEn"!! Själv hade man ju bara 2 fel på teorin =) Tycker nästan att det var för lätt. Som "Guneriusson" sa så går det ju att utesluta många svar med lite enkel logik. |
|
|
Hade jobbat mig upp till alla rätt när jag tog CE'n. Inte så konstigt, så mycket som man fick plugga på transportteknisk. Dock fortfarande lite småstolt att jag drog ihop full pott på alla ADR-proven :) Så, nu har jag fått hävda mig :) Som någon sa längre upp, dom felaktiga alternativen är oftast så orimliga så att man med lite vanligt bonnvett klarar dom flesta frågorna. Sedan fanns det några slamkrypare. Datumparkeringen kunde jag bara på CE. Av mina P-böter att dömma har jag glömt den sen dess... :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
hehe jag hade 52 exakt!! trór du hjärtat bultade när man tryckte på rätt och sen såg det GRÖNA Godkännt!!! Linna |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.