AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.171

Lustgas till 3,2:a?

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Tjena

Efter att nu ha sett både fast and the furious och 2 fast and 2 furious växer mitt intresse allt mer och mer för att bygga en riktig showbil = något i stil med deras = neon, lustgas, mätare, knappar, dekor osv.

Frågan är dock hur mycket måste man bygga om motorn för att kunna köra med lustgas??? finns det någon på forumet som kanske redan provat???? och kan komma med varningar och tips.

Det låter kanske löjligt/dumt men jag behöver egentligen inte mer effekt då motorn räcker till att klå de flesta trafikanter på våra vägar ändå. Men det känns dumt att göra ett bygge med fusk flaska!
Jag kommer nog inte vara någon storkonsument av lustgas, men det skulle kännas rätt kul att kunna trycka på knappen någon gång då och då, framför allt ser det ju coolt ut med flaska i skuffen och lite extra mätare och knappar. MEN det måste hålla! jag bygger inget som inte håller.

Ja jag vet att dessa motorer redan från fabrik är hårt trimmade och egentligen inte behöver mer energitillskott.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Ingen som har gjort detta?????

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Kolla in www.stylingkompaniet.com
Visa användare
203
makarow
BMW 520IM -99
Kompisen prata med killen på stylingkomapaniet idag angående lustgas.. Killen där hade det i sin m3:a 2*75hk laddning med gas...Han hade kört ca 500 repor på strippen utan ngt som hellst slitage på motorn...Så det ska nog hålla utan problem..Funderar själv på det, men blir nog nästa år...É ju inte gratis precis...

Lycka Till!!!!

Marcus Kylén
Länk
Fi
44
Findus
Bmw M3 cab -96
Bmw 330 cab -02
Bmw 316 Coupe -94
makarow... stylingkompaniets bil är ju inte direkt original i motorn!!!!!! Så det är ju inte så konstigt om den håller.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Enligt min kompis som kör med lustgas (dock i en honda som är mycket snabb). Han säger att alla bilar klarar av 50hk gas om bränslet räcker till. Och det har jag hört fler säga. Men Jag har aldrig provat själv, så jag kan ju inte säga säkert. Men det är vad jag har hört. Men en lambda mätare är ju i alla fall en självklarhet.

MVH Morgan.

Länk
J&J-Performance i Norrköping,,
Har installerat i BMW för vet jag..
Repotage i Bilsport för nått år sedan.(Det var en Alpina B6)

011-103605 Fråga efter Jimma.
Han kör själv lustgas på strippen,, klassen kommer jag inte ihåg!

Maila mig vid vidare frågor...

Micke.. Länk
Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
jag har det i min M-roadster o det e med 75hk laddning utan problem ,, har en aktiverings knapp ,,som jag aktiverar systemet med sen e det justerad sp den slår in vid 3,5 tusen varv,
helt sjust har en 5kg tub i skuffen
kostar ca 150kr per kg o fylla ,,sen e det upp till dig hur du konsumerar
det kostade mig allt som allt 13000inkl montering

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Kevin:
Låter intressant! Du har inga bilder på din installation?
Tips eller problem som du vill dela med dig av?

Ang. Stylingkompaniet och J&J Performance så ringer jag nog båda och kollar med dem.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Fi
240
Fidde766
328iC -95 "speciale"
Gå in på www.stylingkompaniet.com och kolla under galleri där ser du en länk som heter lustgas montering.
Den bilen de sätter lustgas i där är en originalmotor och den fungerar alldeles utmärkt!! Iofs en M3 3,0 motor..

Bra grabbar som vet vad de håller på med!!

/Fidde
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Jag håller på att kollar upp med lusgas på en m3 93:a De bör gå att ladda 150hk! tack att bmw har en knaknigssensor så kankar den då backar den tändnigen, finns även andra grejor att back med.. Sen behöver du en bättre bensinpump skulle jag tro.. tex en bosch 044 bränslepump. Men sen kan du ju alltid va bra med en bättre koppling! tex sinterkoppling!

Visa användare
104
kevin M_Roadster
Z3 M-Roadster-98
bilder på min M-Roadster finns på forumet under Z en kille som va här o provkörde den o tog lite bilder samtidigt

hellre himmel över huvet än bilen över huvet
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Stoffe

-93:a då är det också en 3,0 va!?
150hk med gas! då borde väl motorn slitas ganska ordentligt, eller??? Tänker du förstärka något??? vavlager, kolvar, stakar, packning osv.
Att man behöver byta koppling antog jag nästan.
Har du koll på vad en Borsch 044 kostar och vart man köper en sån???

Kevin M_Roadster har du bytt koppling och soppapump???

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
enligt många behöver man inte byta nått mer än koppling då den redan är dålig å bensinpump! lustgas sliter inte så mycket på motorn, Borsch 044 finns på stylingkompaniet, Dom har de mesta.. dom körde orginal m3 3,0a 2* 75hk ett år mycket.. öppnbade den i år å kollade.. ser bra ut ! men nu är den ombyggt mycket.,..

Ro
142
Rola
525TDS Touring, 850CSI
Passar lustgastrimmning bäst på en "vanlig" motor eller en mer vässad motor typ M3, el M5?

Kör så det ryker
kolla in nx lustgas....funkar på ALLA bilar..ger 50-150 hk mer..kostar 10-20 tusen mont o klart....du ska väll få ca 75hk mer...vet inte om de kommer hålla i längden...dessa vanos är riktigt struliga......men testa---------de ingen lustgas som nos....som fast and the furious...utan de en nitro liknande gas...dvs kolvarna går fortare av att det blandas me bensinen..lite turbo effekt...rätt ballt....läst om många bilar som har detta installerat......nöjda är förarna

lycka till

ps..skulle du göra detta maila mig hur det funkar....är lite intresserad själv..har likadan bil :)
Sandro
kalle banana:

"nitro liknande gas" som i: Nitrous Oxide eller Nitromethane?

Låter intressant..

..för mig veterligen är NX samma som NOS, dvs lustgas.

/Sandro
NX och NOS är ju precis samma sak ifrån olika fabrikat bara. Helt enkelt LUSTGAS!

-----------------
Mvh.
Robban Johansson
Sandro
Dåså!

..vad snackar "kalle banana" om?

/Sandro
Sandro
..ahn kanske menar ett "blött" n2o system..

/Sandro
läste i en tysk tidning..måste kolla tidningen igen..eller förbättra mitt tyska HEHE...

Sandro sorry me om jag har fel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.