|
|
|
|---|---|
|
Har köpt mig ett par 20" fälgar till min Bmw 530da touring -99. Hur breda däck kan ha på en sådan bil. Bilen är orginal hög. Har hittat 4st 245/35-20" för 10600.- med moms. Är det dom billigaste tro? //Calle\\ | |
|
245/35 är dom lägsta 20" som finns på marknaden! hade såna på min 530d sedan... o det gick fritt! 255/35-20 bak var lite gränsfall, ville ta i skärmkanten framåt o bakåt vid stötfångaren =( dock var min lite sänkt (ca 30mm) 10600:- verkar överkomligt för nya däck, vilket märke? ///Danne |
|
|
Nästan oroväckande billiga däck! Vad för fabrikat? |
|
|
Tack så mycket för era svar. Finns på www.gummihuset.se Ventus 104 ZR/YR 245/35-20" Skall inte vara några problem då? Mvh //Calle\\ |
|
storken25 |
Jag har det och det fung utmärkt, den är dessutom sänkt! |
| Låter väl ok. Dock ska det tilläggas att dom däcken e av fabrikat Hankook, tillverkade i korea. Klassas in i lågpris segmentet=lite sämre kvalitet. Hos dackonline.net får du Toyo Proxes T1-s i samma dimension för totalt 11104kr. Detta är för 4st däck inkl moms och frakt till din dörr. Ett betydligt bättre däck! | |
|
är inte toyona lite mjukare gummi = sliter fortare? hade proxes för ett par år sedan med ett V-mönster o dom höll inte länge tyvärr.. men det har kanske ändrats till nu? mvh Danne |
|
|
Verkar inte som att Ventusarna slits fort i alla fall, har kört hela förra sommaren och den här på dom, och det finns gott om mönster kvar. Och då ligger jag ändå på 2400 årsmil. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Jo Toyo e ju ganska mjuka, grymt fäste, slits snabbt (beror iof på körsätt)! Min senaste uppsättning körde jag ca 400 mil med... Sitter som en smäck på M5:an.... Men det e ju klart, med en 530da så e det väl mest glida runt som gäller? Å då ska man nog satsa på något som håller lite längre... | |
|
Har nu köpt mig Ventus däck. Det blev 245/35-20". Hur mycket kan man sänka nu tro? Och vart hittar man billiga säkningsatser? Mvh //Calle\\ |
|
|
nej ventus slits inte fort men därför e där en avsaknad av grepp så uoolevde jag det i varje fall. har bytat till michelin pilot sport sx V8-POWER |
|
|
upplevde ska det va . michelinen e hel grymma tycker jag. V8-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.