AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
798

Behövs byte av plastkulor i växellådan?

Hjälp!
Det lutar åt Växellådsrenovering med plastkulorna, när jag provade den så stod den still men nu när jag köpt den och testade igen så rullar den bakåt i neutral men väldigt sakta.
Och lägger jag i backen och sen direkt i neutral och släpper bromsen då går den bakåt, men kör jag i drive och lägger den i neutral och släpper bromsen då händer inget förrän bilen har stått i ca 30sek då börjar den sakta sakta rulla bakåt.
Kan det vara något annat eller är det kört??????
Hur farligt eller ska man säga hur långt kan man köra innan möjligt ras????
Måste jag låta bli att köra eller kan man köra ett par dagar innan man fixar det????
Tacksam för snabba svar..
Si
55
Signalaren
750iL -95
Jag föreslår att du kollar vad du har för typ skylt på din låda och sen läser du igenom mekartipset "byte av plastkulor".
För där finns det bra beskrivning av symtomerna.
Du kanske har fler men inte lagt märke till dem. Ett annat vanligt fel på automatväxlade bilar är att växel väljar vajern är uttänjd så all den inte riktigt går ur drivlägena. Fassan hade ett sådant fel på en Volvo. "Hur man nu kan köra det"
Sen bör du leta upp en verkstad som kan fixa jobbet till ett hyfsat pris om du inte själv anser dig redo för det.
Men vänta inte förlänge.

12-Pack
Tack för svaret, jag hittade en kille som mekat med bmw i ca 20år och han sa att han skulle fixa det billigt till mig om jag beställde delar och grejor.
Han berättade också att han hade en bekant som hade samma fel på lådan och han hade kört 6000mil med det felet utan att något hade hänt, så han verkade inte särskilt orolig.
Men jag ringde redan idag och beställde grejor och skrev ut websidan där det beskrivs hur man byter dom.
Han gav mig en skräcktanke innan jag gick och sa att ibland så var det något som kunde gå sönder i lådan som skulle kosta 29000:- och byta, men det var tydligen inte så vanligt.
Vi får se när han bytt grejor om symptomen försvinner eller ej.

//Kristian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.