AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
1.034

Hjälp med import

An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Hej!
Tänkte inhandla en motordriven leksak men har ej tid att importera själv.
www.autoo.se verkar ha "somnat".
Alternativ verkar vara
Länk

Verkar som om dom länkar till mobile el dyl då dom har ett rätt "saftigt" utbud.
Någom som vet något.
Eller alternativa "import-firmor".

Mvh

Anders
Känner inte till dem, men lite roligt är att söka på en bil hos dem och sedan gå in på mobile och söka, då hittar man exakt samma bil = lätt att kolla vad de har för marginaler.

/T.P.
Länk
Scheckheft
Hej
Gör en sökning här på "Eurogarage". Finns några trådar. Personligen tycker jag att de har saftiga priser. För några år sedan var jag i kontakt med de ang. en 530 touring. De plockade fram en bil hos "Dertop Automarkt" i Berlin. En av de största bilskojarna där visade det sig. Blev naturligtvis ingen affär. Säkrast är att importera själv.
Eurotransport är ett annat företag, www.eurotransport.se
www.processanalys.se

Mvh
Scheckheft

Håller med herr Servicebok att det säkraste är att importera själv eller av någon som importerat en bil för eget bruk och ägt den ett tag.

/Simon
Autoo.se finns ej längre.
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Har ordnat semester och ordnar köpet själv.
Tyvärr gäller ej interim försäkringen vid eventuella skador som kan uppstå vid Nürburgring, får därför vänta med att motionera nytillskottet.

Tack för tipsen
Ma
73
Magle
740d x-drive -14
X1 x-drive -15
Mercedes 220SE -65
Jag har haft kontakt med Europabil AB och det verkar arbeta seriöst.
Jag undrar dock om det är någon som har fått en bil levererad av just Europabil AB? Hur fungerade det? Höll de vad de lovade?

Norrlänningen
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Magle;Enligt kungörelse i GP förra veckan så har Europabil kastat in handuken och kursat. copy
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Hej igen
Beträffande Europabilar i konkurs. Har kollat upp hur det ligger till och ett förtydligande är på sin plats. Det bolag i koncernen som kursat är inte sammankopplat med det bolag som bedriver bilförsäljningen. Anledningen till att man väljer att sätta bolaget i konkurs beror på en tvist med skattemyndigheten som uppstod –98 och på det här sättet kommer man närmare ett avslut på en gammal surdeg. Har vänner som handlat genom Europabil och beroende på deras vittne om seriositet blev jag lite förvånad när jag läste GP. Alltså, ingen fara på taket med Europabil och en ursäkt från mig.

VH
Robban
Jag har använt mig av Europeiska Bilimporten AB i Gbg för mina två bilar samt ca 10 av mina bekanta. Mycket bra och seriös, men om du skall ta hem motorcykel så vill dom samköra så de kan lasta två cyklar på en bilplats.

Länk

Maila om du vill ha mer info. Lycka till!

Vad är det för 'leksak' förresten? :-)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
erito: Vet du hur mycket bilimporten AB tar ut för att hämta bilen?
acey: Nja inte helt säker, men 10 tusen får man nog räkna med.
Bäst att ringa Janne på 031-7480100 och fråga.

An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Jag har varit i kontakt med några "import-företag".
Har ärligt talat svårt att se vad dom ger mig för mervärde.
Autoo hade en intressant affärside där det ingick bytesrätt.
Ingen av de "import-företag" jag varit i kontakt med gav mig den möjligheten.
Det lutar därför åt Ryanair till Frankfurt och kombinera med semester då jag själv vill kontrollera fordonet innan köp.
Europeiska bilimporten rekommenderades av mitt svenska försäkringsbolag då jag behövde inhandla en ny bil efter en sammanstötning med ett fast föremål.
erito: är ej säker på vad det blir för leksak, har undersökt alternativ med motor fram/mitten/bak. Finns mycket skoj. Har alltid varit svag för M-Coupén men måste undersöka om den kan bli en bra "Nürburgring express".
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
har för mig att processanalys också har lagt ner verkasamheten...
rätaa mig om jag har fel?
Processanalys hemsida finns kvar, är iofs ingen 100% garanti för att de fortfarande är verksamma.

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.