|
|
|
|---|---|
|
Nu ska jag sälja min 520iA E34 från 1996 pga utlandsflytt. Jag har haft bilen på bilförmedlingen för 59900.- i snart 1 månad. Inget napp ännu. Är inte det ett bra pris för en fulldokumenterad bil med 1 tidigare äldre ägare och strax under 15000 mil på mätaren? Ingen som tittat på bilen ännu då den står hemma hos mig och inte hos bilförmedlingen. Hur lågt måste jag gå? | |
|
Vilken utrustning har bilen? Automat och 520 är inte så attraktiv kombination då 520motorn är ganska trött. /Simon |
|
|
Standardutrustad med vanlig kasettspelare, original. Elhissar fram, ac och ellucka. Attraktiv, ja men SÅ trött är ju inte bilen så man tycker den borde vara attraktivare än en volvo 850/9400 i alla fall. Halva priset nästan ju. |
|
|
Chansen är nog större om du annonserar den privat, tex här på forumet, eller på Blocket, Gula tidningen, Aftonbladet, bytbil.com. Det finns många att välja på...... Utan att VETA tycker jag inte priset är SÅ avskräckande. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Bilförmedlingen annonserar på bytbil.com , aftonbladet och sin egen sida, bilformedlingen.com. Själv har jag lagt upp på gratissajten bilannonser.se. Ok om många tittat på den och beklagat sig men jag har inte fått ett enda samtal. Fick ett skambud på mailen igår 45000.- LITE väl dåligt tycker jag. Nåväl, jag slänger upp den på blocket och bmwpower så klart. |
|
|
På BMWpower har jag sålt två av mina tre BMW...när jag sålde den första fanns inte BMWpower....:) Brukar ge få mer SERIÖSA svar är min erfarenhet. /Simon |
|
|
Annonsera på Blocket och BMWPower, fixa många och bra bilder på bilen. Det underlättar, lovar jag. Men 59k skulle jag inte räkna med, 520iA är en av de minst attraktiva modellerna, precis som Simon skriver. Jag hade absolut kunnat ha en bil med automatlåda, men då ska det vara en bil med bra vrid genom hela registret, dvs inte M50B20 :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.