AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
701

Telefonproblem än en gång

NR
120
NRW
330xiA Touring -01
Petade dit ett Comviq kontantkort i min E39:a.
Kortläsaren vid telefonen funkade inte men
läsaren i skuffen gick bra. Påladdning helt OK.
Ringa till går bra - men inte ut!
Då får jag meddelandet "Nätverksproblem,
vg försök igen" Vilket jag gjort 50 ggr...
Känner någon igen sig?

nrw
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Det verkar vara kört med kontantkort i flera fall. Skulle rekommendera ett extrakort till din vanliga telefon kontakta din operatör så skickar dom ett brukar kosta 100-200kr alt 20kr/ mån(Telia)
Asken
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
Njae, kört vet jag inte om det är Asken, jag gjorde som NWR och kom också fram till att det funkade enbart i skuffen. sen hade jag lite problem med att aktivera kortet och ladda på det, mest för att jag saknade svensk manual. Jag ringde comviq och de sparkade igång det åt mig direkt. Jag har numera ett extrakort men funderar på att byta tillbaks till kontantkortet då jag tycker det är åbäkigt att stänga av och sätta på min vanliga mobil varje gång jag eller damen använt bilen. Jag föreslår att du ringer comviq först och ber dem kolla att allt står rätt till med kortet.
måste vara comviq då, för jag har telia kontantkort i läsaren under luren, eftersom jag saknar den där läsaren i skuffen....och det funkar utan problem.....

V8 rockar fett!
Mi
2
Micke68
535iA-96
på vodaphone sa dom att det finns olika kort dels 5 volt dels 3 volt BMW har 5 volt
so
46
soya
540 touring-95
Jag har telia kontantkort i läsaren under luren det fungerar bra,
har ej provat läsaren i skuffen.
BMW 540iA touring-95
Jag har testat många olika kort och varianter i både läsaren under luren och bak i telefonen, allt har funkat. Borde vara nåt tillfälligt hos operatören tror jag. Kort och läsare är ju OK om den loggar in och det går att ringa till telefonen.
TripleA: Har du kollat noga i skuffen och hittat telefonen (svart box c:a 30x80x150mm) med en antennkabel och en flerpolig signalkabel? På ena kortsidan sitter slitsen till kortläsaren, lite svåråtkomlig bara.

FP
NR
120
NRW
330xiA Touring -01
Nu fungerar det. Comviq kunde aktivera kortet
via telefon. 5v och 3v-kort var de oförstående för.
Det finns bara ett nu, sade de.
Och bevisligen går det med kontantkort!

nrw
Se där! Bra.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.