|
|
|
|---|---|
|
Vad jag har fått för ska det väl vara en "ny" uppdaterad modell på länkarmarna till -01:an?? Men jag fick byta mina (som var av alu modellen) pga att bägge lederna på vänstersidan var total slut och den yttre på höger var väldigt dålig... dock på garanti... ska det vara på det viset?!? Diesel-räsern Länk | |
|
Fick nya på min gamla 330Cia vid 3500mil vill jag minnas och den var proddad 00.11 dvs en "01:a". Minns inte om det finns 2 olika, prova "sök inlägg"..... Asken |
|
Berco |
nu blir jag lite orolig, jag har en 01,a också.Hur visste du att dom var slut, Jag tycket bilen känns OK men man vet ju aldrig,hur märker man att länkarmarna är slut? |
|
Jag ska byta mina imorgon.. 6000 pix kostar det och det är inte hos BMW.. Jag tänkte först vänta tills efter sommaren, men jag tycker bilen ålar mer o mer på motorvägen nu, känns inte stabil om man säger så, samt att det klonkar till fram när man gör stötiga inbromsningar i låg fart. Sen klonkar det i bakvagnen också när man kör på grusväg mm, dem ska verkstaden kolla på imorrn med, hoppas iallafall att det är länkarmarna som gör att bilen ålar.. vill ju inte lägga alla semesterpengar på massa delar som man tycker bmw borde stå för, pga fab fel.. Min hade gått 9200 mil när det upptäcktes att armarna var kass..goodwill kunde jag få ifall den gått under 9000 mil...snålt av bmw... Även har jag ju en lite av goodwill när jag ska byta bil...kanske inte till bmw's fördel då... |
|
|
berco: jag tyckte också att min var mycket stabil och bra. Dock lite spårkänslig. Men jag har ju bara E34:an att jämföra med som gått drygt 26000 på original dämpare och dyl, så då är ju alla bilar gokarts i jämförelse. Men jag lyfte upp bilen på lyften och plockade av hjulen. Sen tog jag bara tag i underkant på bromsskivan och ryckte utåt/inåt och det glappade mycket... var väldigt tydligt glapp, närmare 2-3mm (!) Diesel-räsern Länk |
|
Berco |
Jag tycker bilen är stabil å så, men är något spårkänslig. Spårkänsligheten fick jag när jag bytte till sommar däcken så jag är ganska säker att det har med dom breda däcken att göra,men jag ska nog kolla upp det som du säger Tarzan325..Så länge garantin gäller så är det ju inte fel och få det bytt.... Hur långt hade din bil gått Tarzan325 när länkarmarna var slut ?? Länk |
|
Berco: min bil har gått 12500 lite drygt. men eftersom den var så "ny" så verkade det OK att ta det på goodwill... Diesel-räsern Länk |
|
|
Ojojoj, sicken skillnad..plötsligt var det körkänsla i bilen igen..killen på verkstan sa att det glappa 1 cm på båda sidorna.. fick låna en Alfa 156 2,0'a idag när bilen var inne...puh tur att man inte har en sån..den hade gått 1200 mil, kändes som man körde en fiat eller nåt..noll körkänsla.. och typ 0-100 på en kvart..då går min 318 som ett skott i jämförelse.. Nu är man glad när man kör bmw igen... |
|
Cribba |
det känns väll framförallt när man bromsar att det är fel på dom? Mvh Christian Min förra bil Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.