|
|
|
|---|---|
| Vad är dessa 6 proppar som sitter på grenröret på 3,8:an till? | |
| Uttag för avgastempgivare, är min chansning. | |
|
Dessa proppar är till för att mäta avgashastigheten från cylindrarna dessa proppar sitter också på insug man kan ställa dessa med instrument eller vakumklockor så dessa värden blir lika....Man kan ställa värderna på avgassidan till luftpumpen för att avgaserna inte skall bli för höga........Tänk på detta ....Detta är viktigt om suget börjar att avta vid 4000v....Det kan ju även vara läckage på avgassystem mycket viktigt att det är helt... Kör på höger sida |
|
|
Va! det här har jag helt missat... kan ju vara därför jag får för höga värden på CO på förhöjd tomgång! Hur ställar man dom här grejerna? Lite mer exakt sitter dom på grenröret? Gör BMW detta eller kan man göra det skjälv? |
|
|
Yes BMW gör detta men inte alla verkstäder måste fråga om dom kan detta... Kör på höger sida |
|
|
Det här lät interessant! Finns det någon som kan förklara närmare hur det funkar? Marie: Vilka värden på avgassidan är det man ställer och hur gör man? Luftpumpen går väl bara då motorn är kall, hur päverkar det i sånna fall suget vid 4000rpm? |
|
|
Jag har kört utan en blindpropp, den lossnade i svetsfogen. Men jag märkte inte att bilen gick sämre, lät ju givetvis som 10st HD ....... Mvh Patrik |
|
|
jasså dom e så pass stora. |
|
| BMW kopplar in Co mätare på grenröret en till var cylinder sen går den rakt in i deras dator så korrigerar man bränsletiden på varje spridare så man får jämna avgaser på varje cylinder vilket gör att man synkar tomgången också sen går bilen som en ny bil | |
|
Vad kostar en sån här grej och heter den något spcielt? Låter som en bra grjej att göra! |
|
|
Ringde BMW Service nyss och dom sa att dom alldrig har hört talas om att man kan stäla in bränsle tider etc etc på det sättet. Skulle vara roligt att veta vad det kallas och vilken verksta som kan göra detta MVH Patrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.