AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
815

Vad är det som låter bak?

Kr
117
Kruppe
323i-84
325iM-88
Hallå! När jag pressar min bil hårt i kurvorna så att man åker upp på ställ så låter det illa som fan bakifrån. Är det nån så här rak på vet vad det kan vara som låter illa eller måste jag hissa upp bilen å kolla?

Hellre leva en dag som varg än 100 år som får!
Woodman
Med den knapphändiga info får du nog vända dig till.....Saida.
ganska svår info om ditt problem...men va är de för slags ljud som kommer då?
Kr
117
Kruppe
323i-84
325iM-88
Ursäkta den taskiga infon. Men det liksom låter som om något slår i under eller nå men när jag åker hårt utan att piska upp den på ställ så låter det inge alls. Alltså, jag kan presssa den hårt i kurvoran utan missljud men ibland när det spinner(bara i kurvor vad jag har märkt än så länge) så låter det som om något är löst eller nå.

Woodman
Med tanke på ditt körsätt är det nog inte onormalt med div ljud.
Var glad istället att bakhjulen fortfarande sitter kvar....
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Kan vara så att ljudämparen ligger och slår på bakjolen... Det gjorde den på min innan...

-----------------------
Min E30:
Länk
Kr
117
Kruppe
323i-84
325iM-88
Vete f.n om det är ljudämparen för jag har känt på den å den sitter som aldrig förr, nästan så att den sitter onormalt hårt tycker jag nästan helt stum. Ang. min körning så är det väl så att man ska väl kunna pressa bilen lite i kurvorna osv. jag menar det är ju inte så att jag åker på ställ hela dagarna. Jag håller ju precis på å lära mig vart gränsen går för 325án jämfört med vart gränsen gick för 318én

Woodman
Hörru...deejaywasp hur gick det med dina silentblock fick du dit dem utan probs..? hur gick du tillväga..
Andie_83
Hade EXAKT samma symptom, och det var bara min hardyskiva som var kass. Kolla det, för det verkar vara vanligt på e21/e30

Ha det bra

MVH

//Andy
Kr
117
Kruppe
323i-84
325iM-88
Japp ska kolla upp det oxo, även om jag har för mig att polaren som jag köpte bilen av sa att han nyss hade bytt.

Andie_83
Jo, jag har också precis bytt min. Problemet är att bilen har varit inne hela vintern, blivit trimmad o.s.v, så nu när jag fick ut den och lekte lite så smällde jag 6 st M10 bultar, plus att hela min nya hardy gick åt helvete. Undrar hur mycket krydda jag får ur min biljävel nu egentligen. Men, man ska ju köra så det ryker! Ha det bäst! //

//Andy
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Woodman: nja jag fick in den nästan ända in i alla fall...

Fattas typ 1 cm

-----------------------
Min E30:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.