AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
551

Dødgang i styringen på E34

lmagnuss
Har akkurat fått meg en 1989 525i (E34), bilen er strøken, men den har dødgang i styringa.
Når rattet er i center-posisjon har jeg 2-3 cm dødgang.
Er det mulig å justere dette? Har lest om "Steering box" på www.bmwe34.net. Hvor befinner denne boksen seg?

Cheers,
Lasse Magnussen
f_
12
f_bjorkman
540iA -93
Om du har en justerbar ratt är det ett ganska vanligt fel att det uppstår ett glapp i ratten efter ett tag. Ska finnas en skruv man kan dra åt, ett enkelt ingrepp alltså.
lmagnuss
Det har jeg også. Skal lete litt senere i dag.
Tusen takk for info.
donner
Samma problem här!
Provade att tajta till skruven för teleskopet,det hjälpte en del,men det var fortfarande lite glapp kvar.
Nästa ingrepp var att justera styrväxeln,då blev det riktigt bra!,Inget glapp kvar.Bara att följa rattstången,justera med insexnyckel.Dra inte för hårt då blir ratten trög.
Good luck!

Kan vara så att styrväxeln börjar bli sliten, då går den inte att justera. Verkar vara rätt så vanligt på E34 tycker jag..
leri
Fel, Fel Ridern!
Styrsnäckor går alltid att justera. Det är en förutsättning för att de ska fungera. Med styrväxel kanske du menar kuggstång. Den går mycket riktigt INTE att justera.
Mvh Leif
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Kan någon förklara lite mer ingående var skruvarna sitter som man ska skruva på !

MVH Tony B -Phiber-
lmagnuss
Hvis du står på venstre siden av bilen og ser ned i motor-rommet så kan du se styrväxelen like over bærebroen (sånn ca.)

Bilde av boksen kan du se her:
Länk

Jeg justerte min boks og det ble _MYE_ bedre, men ikke helt perfekt. Må også bytte høyre endeledd.

Cheers,
Lasse Magnussen
Jo
26
Jocken
320ik-88
Leri kan du förklara exakt vad som händer när man justerar snäckan.
oa
4
oaxen
540ia Touring-95
Hur gör man på en 540iA-E34 det verkar omöjligt utan att plocka isär halva bilen.Tack

Min är spårkänslig som f-n men det sitter iofs 18" oxå men ändå. Hur är det om man har en adaptiv växellåda+styrning i en 530iA -95. Enligt vad jag läst i instruktionsboken så skall det även vara adaptiv styrning om man har en växellåda med "A" + "S". Kan man även justera den på samma vis som nämnts ovan. Nån som kanske vet.

BMW CS 3909/530iA+chip(BSR)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.