AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
927

vilken luftbälg?

Gold
Jag beställde nyligen en ny luftbälg från motornord.se, men idag när jag fick den så var den inte alls likadan som den luftbälgen jag har sittandes i min E30 320i Touring 90- 6 cyl med kat. Någon som vet exact vilken jag ska beställa och kan visa mig vart?.

MvH Marcus
Woodman
Gold: Rätt gummibälg heter enl MotorNords artnr: 13711726204.
finns även en 13711726325 som ev kan passa.
Woodman
Är det Hasse du beställt bälgen av så passar den säkert...han har mig veteligen aldrig skickat fel prylar.
Gold
mkt möjligt att det var jag som valde fel :/
Gold
Woodman vart hittade du den på motornord.se?. Jag kollade under länken "Gummibälgar insprutning" på BMW reservdelar. Hittade inte det artnmr du visa.
Woodman
kollade i en äldre katalog från Motor-Nord.
Vad är det för artnr på den bälgen du fått...?
Gold
det är ref.nmr. 13 71 1 285 479
Woodman
Den är till: BMW 520i "Utan katalysator"
Jag var inne på deras hemsida & kollade den bälgen du skall ha
finns inte ens med..? sedan står det mkt förvillande att den du beställt passar bl,a 320i-87 (står inget om kat här ?)
Samt 520i (Utan kat)
Jag tycker att du skall klaga på dessa missvisande uppgifter..det är som uppgjort till att beställa fel artiklar. (Mkt dåligt)
Gold
ok, men vet du vart jag kan få tag på rätt bälg då?, gärna online butik om det finns och till bra priser.

MvH Marcus
Woodman
Du skall naturligtvis ha rätt gummibälg från Motor Nord
Ring till Hasse tel 060-157400 Och tala om hur det ligger till.
Känner jag honom rätt så skickar han dig rätt bälg helt kostnadsfritt. Rätt bälg heter: 13711726204.
Gold
ok, jag tackar så mkt!
Gold
Ringde idag till motornord.se och dom hade inte en bälg "till en sådan NY?! modell" det är ju fan en 90a.. Så nu är min fråga, vart får jag tag i en?

MvH Marcus
Woodman
Är det sant..låter ju helt otroligt ?
Då återstår det väl bara att du kontaktar din lokala BMW handlare
(reservdelar) Så att de beställer hem en bälg till dig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.