AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
701

Kan man limma på en tvådelad vinge?

Hej, har köpt en dubbelvinge typ M3 GT vingen, på min vinge så ska man skruva underifrån så man får borra fyra hål i bagageluckan. Saken är den att jag vägrar borra p.g.a risken för rost eller om man skulle borra fel därför undrar jag om det går att limma/tejpa en sådan vinge och isåfall vilket lim/tejp man ska använda... (Vingen är lackad och klar och bara väntar på montering så snälla hjälp mig ;))

Volvo original bakrutejalusi är det bästa gud givit människan...
Hmm, är nog ara att borra är det värsta. Limma/tejpa håller aldrig. Det luftmotståndet samt trycket som går emot vingen skulle slita loss den direkt annars...

Du får väl se till att göra det noga och rostskydda osv när du borrat. Så besvärligt är det väl inte.

-----------------
Mvh.
Robban Johansson
Precis... borra.. sen rostsýddslacka ordentligt du behöver ju inte lacka luckan där... för spojlern täcker ju det än då...
Ja jag får väl borra då... jag har tänkt att limma ändå och undrar vilket lim jag ska ha (vingen är i glasfiber) samt tips på bra rostskyddsprodukter...
Om du ska limma den också så använd Sikaflex. Rostskydd kan du väl köpa på din lokala bilverkstad.

-----------------
Mvh.
Robban Johansson
gangsta_toth
Ett dyrare alternativ är att skaffa en lucka med färdig-borrade hål, Och lackat den i stället.Kanske verkar onödigt, men om du eller nästa ägare tröttnar på vingen så är det bara o byta tillbaks.

Mvh, Robert.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.