|
|
|
|---|---|
|
Är det ok om jag överger Mobil 1 olja till CASTROL GTX Magnatel/helsyntet 5w/40 fördel- ACEA A3/B3 API SL/CF, enligt div tester vinner Castrol olja.. stämmer detta? BMW själva rek CASTROL olja.. om än en dyrare variant.. viking | |
| Bmw rekomenderar även Mobil 1 olja så de spelar nog inte så stor vilken olja du väljer av dom... | |
|
Själv kör jag Biltema 5W40, även oljefilter. Eftersom jag jobbar där har jag rabatt och det ÄR inget fel på biltemas grejer ;o) Synd bara att dom inte har belägg och backar till min modell, dom måste jag köpa hos bmw, om ingen har förslag på billigare/bättre? Mekonomen? |
|
| Uppfyller dem BMW:s klassning så spelar det ingen roll vilket fabrik du använder. | |
| Jag kör på GULF delsyntet funkar kanon bra | |
|
EvergreeN, kan du inte se till att ni tar in lite mer BMW-delar? Fattar inte varför det inte finns delar till just BMW på Biltema...:( |
|
| Till min bil kör jag bara 76 Lubricant SAE 10W-30 Olja. | |
|
Konsten att göra ett sång- och dansnummer av ingenting. |
|
|
"K", jag är också ganska så onöjd med vårt utbud av BMW delar. Jag tror visserligen att det har med lagar och patent att göra, BMW sägs vara ganska hårda mot repromarknaden och dess leverantörer har tydligen kontrakt där BMW har ensamrätten på all produktion (sanningshalten i detta är dock oviss). Vi har ju faktiskt haft broms- framvagns- och tänddelar till E36 men detta har plockats ur sortimentet av någon anledning. Dock så har vi ju iallafall blinkers och dimljusen kvar. Fick själv bita i det sura äpplet i förrgår när jag bytte belägg och backar runt om, kostade 1200 på mekonomen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.