|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som kan rekomendera ett däck med låg ljudnivå i dimensionen 235/45-17 ? Har Michelin Pilot Primacy på nu och tycker att dom väsnas en hel del. | |
| Det sägs att Dunlop SP9000 ska vara tysta. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Var det inte Dunlop Sp 9090?? som var tysta. Kolla däckonline där finns det testresultat på de flesta däck med buller info. ///MVH Hasso Länk |
|
Collbym: När däckens mönster börjar blir dåligt väsnas däcken väsentligt mer. HAr just beställt Michelin Pilot Sport 2 från däckonline levtid ca 2-3 v men oslagbart pris. Det elelr Pirelli Zero Rosso alternativt Bridgestone RE 050 är de däcken jag skulle rekommendera för en tyst och skön färd. Byter från Dunlop SP 8080 själv. Väsnas mycket och knappt mönster kvar:) Asken |
|
| Nokian NRV 225/55/16 är de bästa och tystaste däcken jag har haft på (kostar visserligen 2400:- st men är helt klart värda det) har haft både Pilot F1;S P9000, Samt Khumo Sport 711- nokian slår alla dessa! | |
|
Vill du ha tysta däck ska du ju så klart titta på Yokohama AVS Decibel, som är konstruerat för att vara tyst även i "större" dim. //Calle Länk |
|
|
Kan bara fylla på med att Fulda Carat Extremo 235/45/17 väsnas duktigt efter ett par års användning. Blir nog inga sådana nästa gång iaf. FP |
|
|
kör på sp 9000 och det är ett kanon däck. Länk |
|
wowe |
Jag har haft dunlop 9000 innan och dem är tysta och mycket bra på vått men tyvärr så understyr bilen lite på torrt. Nu har jag Pirelli p zero Rosso som är minst lika tysta men med enormt torr grepp och bilen är inte understyrd mer men nu är våt greppet något sämre:) BMW 4EVER |
|
har varit och kollat på Goodyear Eagle F1 GSD 3, någon som vet hur ljudnivån är på dom. Tack för alla svar ! |
|
Njuren |
Goodyear Rule BMW - i nöd och lust |
Helga |
Det tystaste däck jag upplevt är Bridgestone RE71 på min SAAB 9000 T16. Och det ljudligaste var Michelin på samma bil. Helga |
|
Kör med Goodyear Eagle F1 GSD 3 (eller gjorde tills jag nyligen lade på vinterdäck) i dimensionerna 225/24-17 fram och 245/40-17 bak. Jag tycker de är hyfsat tysta. Om du skulle välja dessa däck kan jag rekommendera att du provar lite olika lufttryck, jag har nämligen upplevt att det kan påverka ljudnivån en hel del. 2,3 kg har gett lägst ljudnivå. Att öka eller minska med 0,2 kg innebär att bullret ökar. 2,3 kg fungerar bra vad gäller köregenskaperna, i alla fall utan last i bilen. Sedan kan jag instämma i de som påpekar att slitaget spelar stor roll. När de är nya rullar Eagle F1 behagligt tyst, sedan ökar ljudet med slitaget. Nu har jag mina på på en E46, och till viss del kan ju däckens buller bero på hur de fungerar tillsammans med den aktuella bilen. Vissa resonanser kan ju passa mer eller mindre illa, vilket kan ge däcken olika bullernivå i olika bilar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.