AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
521

Nya designen

RammKoRn
Jag vet inte vad jag ska tycka om den "nya designen" på 5-serien så som x3, vad tycker ni?
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Gillade den inte alls. MEN, för att begrava huvudet i sanden efter tidigare inlägg, så börjar jag bli van den. Det är en väldigt speciell design som gör att bilen ser klumpig och slapp ut på bild, men LIVE så ser den faktiskt bättre ut.
Sugen på en X5, men tänkte vänta på X3. Jag går nog för en X5 istället. Tycker den ser läckrare och mer muskulös ut.

Mvh
Hosse

"anklagar norrmännen för alla stavfeil"
Länk
chrille70
X3 måste vara BMW:s största design-katastrof i mannaminne! Ser ut som en barnteckning tycker jag. Och jag gillar verkligen inte de mattsvarta plastpanelerna som översvämmar designen. Usch, fy och bläää!!!

Annars tycker jag att både E60, E65 och Z4 är oerhört lyckade. Särskilt E60 är faktiskt inte så "konstig" som den först verkar då man ser den på bild, utan känns väldigt mycket "BMW".

Leve Bangle!
...men jag förlåter honom aldrig för X3!

Mvh Chrille
Visa användare
236
BMW-tjejen
BMW X5 35d -10
BMW M535i -87
BMW 530D Touring -02

BMWCS #07116
BMWSC #717
Tacka vet jag de gamla hederliga BMW från 70- och 80-talet!
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Fronten på X3 var snygg, men resten såg mest "jappsigt" ut tycker jag. Snygg interiör.

Är det någon som minns hur tex E36 togs emot då den kom i början av 90-talet? Den såg ju inte ut som BMW gjort tidigare. Var det samma sak då, att de flesta ratade designen?

___
Killar med kvalitet kör BMW!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
JAg sticker ut hakan som jag gjort förr. E65an speciellt i svart är snygg, E60 85 likaså. BMW har lyckats med sitt nya designspråk och om 2-3 år komemr det att visa sig att de gjorde rätt även om folk i gemene man hellre fäller än friar...
Mvh
Asken
E65:an är en stor fet klump som jag inte riktigt blir klok på, tycker den är både snygg och ful, intrumentpanelen som är välvd "åt fel håll" gillar jag inte. idrive-ratten med över 700 funktioner sägs vara trafiksäkerhetsfarligt krånglig att böka med.
Men efter ett halvår/år och en provkörning så kanske man rent av skulle vilja ha "klumpen".

mvh // Lazze
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
...det blir komplicerat för alla andra biltillverkare i den närmaste framtiden. Förut har man ju alltid kunnat använda BMW som måttstock och förebild för utveckling av nya modeller..såväl avseende design som köregenskaper och motorer..men nu vete tusan vem man bör ha som förebild.

Som vanligt är det väl så att den amerikanska marknaden bestämmer om designen är lyckad eller inte...säljer E60/E65/X3/Z4 bra i USA så kommer nog München att spinna vidare på det nya designkonceptet...
De nya blir bara snyggare och snyggare ju fler gånger man ser bilder på dem. Nya femman kommer bli en klassiker!

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Finns en hel del heta diskussioner om detta. Med tanke på vad det står under ägande följande BMW på mig så vet nog de flesta min ställning i det hela :)
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Jag kan inte låta bli att dra upp det här igen fast det har diskuterats mycket, precis som acey säger...

Från tidiga tonår har BMW varit det enda och självklara märket för mig. Ingen i min bekantskapskrets är ovetande om min förkärlek för de Bayerska bumsarna!

Fast nu helt plötslig... När E65:an släpptes kändes det för första gången som om någonting inte stämde. Helt plötsligt fanns det en BMW som jag inte kunde tänka mig att stående på min uppfart... Bilen var inte längre stilrent elegant, utan helt plötsligt vräkigt vulgär. Visst, det passar vissa bättre än andra. Hade Freud levat så hade han säkert haft nån synpunkt...

Det kändes som om "mitt" märke svikit mig. En mycket jobbig känsla för en fantast som mig faktiskt! I och för sig så har BMW tonat ner extravaganserna på E60 och X3, men designen ligger för mig fortfarande lite för långt fram i tiden.

Jag gör en intressant jämförelse, kan hända lite långsökt men åndå! Tänk dig att din fru/flickvän, som är den vackraste i hela världen, helt plötsligt vid nästa födelsedag hade blivit 10 år äldre i stället för 1 år. Visst kan hon fortfarande vara vacker, men mera för en annan målgrupp. Du kanske tycker att det vore bättre om hon åldrades i normal takt för då har man bättre möjlighet att anpassa sig för förändringarna som sker med åren. Då hade hon om 10 år fortfarande varit vackrast i världen och allt hade varit frid och fröjd.

Ungefär så känns det för mig och BMW! Designen har tagit ett jättekliv framåt som jag inte kan svälja just nu. Kanske om några år, om någonsin...

Lite flumigt så här på fredag eftermiddag...

Micke
Micke:

Förstår vad du menar.=)

Man vänjer sig nog ändå. E65an är snygg i langutförande och lackad i orientblå även om Sklassen e snyggare. Blir mycket Mercedes tjat fram o tillbaka från vissa (mig inkluderad) men Bmw "hjälper" ju alla mbs att se snyggare ut. =P

Mvh/Soki

7 serie träff 26e Juli Länk

mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Soki,

Det är ju det som är problemet... Helt plötsligt börjar man titta på andra, sånt som man inte gjort förut. Lite så att man skäms... ;-) Kan inte hjälpas. Det finns som sagt de som är snyggare.

Ett tillägg till det jag skrev tidigare i min liknelse.

Det finns förenklat fyra olika kategorier människor som reagerar på en sån förändring på olika sätt (Att frun åldras 10 år över en dag...)

1. De som tycker att hon fortfarande är lika snygg, eller till och med snyggare, och riktigt menar det.

2. De som är så trogna att de håller sig till frugan och säger att hon fortfarande är snyggast fast de kanske innerst inne inte menar det.

3. De som säger att; Oj oj oj, blev inte det där lite för mycket! Men man kanske vänjer sig om ett par år...

4. De som helt enkelt säger; Fy fan, det var det värsta. Det blir till att byta!

Jag tror att det går att hitta alla kategorier här på forumet faktiskt. Själv placerar jag mig i grupp 3. ;-)

Micke
hehe stämmer bra d där. Jag är nog 3an oxå om jag kan korrigera "ett par år" till "när Bangle går i pension" ;o)

Första gången jag såg E38an så tänkte jag - F-n va snygg, en sån måste jag ha. Samma sak gällde E39an och Mbs nyare modeller CL/S/E klass. Det är så d ska kännas och inte som i mitt fall om Bangles bilar "NJaaa man kanske vänjer sig med tiden" och att direkt ställa krav om olika styling paket som tex M paket på bilen för att man ens ska våga fundera på saken känns inte helt säkert.

Mvh/Soki

7 serie träff 26e Juli Länk

Visa användare
260
K-Jörgen
320 Touring 05
Var i Kristianstad och tittade på den nya femman. Håller med de som säger att den är jävligt snygg LIVE. På bild gör den sig inte ialla fall inte bakpartiet sett från sidan. Sätt tummen på en bild över blinkerserna så har ni en VOLVO PV -66 s bakparti. Alltså bakskärmens kant blir för dominerande på en bild det ser bättre ut LIVE. Blev fö impad av kofferten blivit mycket bredare i den nya modellen. Satte f.ö mig i Kupén och kollade då fick jag höra ett välkänt ljud. CD växlaren sitter i handsfacket. Blir nog Ganska irreterande för vissa. Jag bra hoppas att många tar "smällen" och köper denna modell så jag kan inhandla en om sisådär 5 år
Tycker att man kan jämföra designen som BMW har nu med en Ford Sierra. Har för mig att den blev klassad som världens fullaste bil då den kom. Men idag ser ju alla bilar ut som en sierra.

____
En bil skall ha minst 6 burkar

Länk
Br
213
Brogren
330 dx touring -16
320 d -18
js_snicke:

Men sierran är ju inte snyggare för det.............
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Har tittat åkt och tittat igen åter tittat och ytterligare tittat. Besviken. Vart tog all BMW kännsla vägen? Blir deppig av den modellen. Hoppas nya 3-serien ser bättre ut? Annars får det bli nya 6-serien och vatten resten av livet.

Är det någon som har irriterat sig på att den är så hög? Det är mest störand.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jag tycker att BMW nu som förr bygger de snyggaste bilarna, Compact undantagen. E60 i Saphirsvart med 18"- fälgar är brutalt läcker. E65 i orientblå - något av det brutalaste, mest stilfulla och mest respektingivande man kan köra runt i. E85 - Sätter standarden för hur en roadster ska se ut, lämnar ingen oberörd, uppskattad av de flesta!

Länge Leve Chris Bangle!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.
Smart 4-2 -03 Svart/silver

Det går att få en e65 att se ganska brutal ut.
Titta på dessa tokstylade ex som jag fångade på bild i florida.

www.x5.se/7a1.jpg
www.x5.se/7a2.jpg
www.x5.se/7a3.jpg

/Jari
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.