|
|
|
|---|---|
|
Äntligen fick man se E60 i verkligheten. Den är riktigt snygg, detta är nog den bästa på länge. Framljusen var jag lite tveksam till men de fungerar utmärkt till resten av bilen, överkanten på framljusen är som en fortsättning på smärmöverkanten, mkt snyggt. Den ser mkt modern ut och kraftfull, lite brutal ,men absolut inte mjuk och mesig. Och så till provkörningen, detta var en 530iA med mycket utrustring inkl adaptiv styrning och dynamic drive, 245/45-17. Naturigtvis var bilen mkt bra, precis som alltid när man provar splitternya bilar. Styrningen vänjer man sig snabbt vid men jag upplevde den inte så revolotionerande som vissa prov i motortidningar antyder. Jag fick dock inte tillfälle att köra fort på motorväg. Interiören är snygg, dock inte lika bra som utsidan. Detta var svart skinn. Den som upplevdes som en besvikelse efter denna 25 min provtur var att jag inte tyckte att motorn var stor nog. Visst var bilen snabb, men det kändes som att det var en 2,1 litersmotor under huven, inget maffigt ljud och lite tveksam vid kickdown. Detta beror givetvis vad man är van vid men min 530iA V8 94' känns maffigare när det gäller motor. Jag fick inte tillfälle att köra fort speciellt länge (rusningstrafik) men bilen kändes som klistrad vid vägen. Mvh Tomas | |
|
Hej Tomas, har de fått in E60 på Förenade Bil, eller var du annorstädes och provkörde? Jag är väldigt nyfiken på att ta en titt på bilen samt eventuellt en sväng också :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Denna fanns i Göteborg, jag är bara på tjänsteresa och tittade förbi, vips så var den där utanför och säljaren frågade om jag ville prova. Han sa att det inte fanns någon i Malmö, de får den nästa vecka, kuriosa- Göteborg får 120 bilar tilldelade ur årets produktion. Mvh Tomas |
|
|
Avundsjuk? Nej, inte jag! Dina intryck stämmer med vad man läser i pressen, nämligen att BMW lyckats maskera kraften i den fina trelitersmotorn. Synd, för den är en upplevelse i E46. Det ska ju inte bara gå fort,, det ska märkas också. My Bimmer is my mistress |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.