|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har det ljusa träpanelerna i min E32 och har funderingar om att lacka dessa på något sätt mörkare, byta ut dom eller bara piffa upp dom med lite ny klarlack efter 11 år. Är det någon här som vet pris från BMW på nya mörka paneler? Kan någon förklara för mig hur man plocka bort dom för lack? Får man det det igen 100% bra för jag vill inta att bilen skall kännas halvdan med lösa paneler här och där. Nån som har tips? Mvh John | |
|
1000 Kronor för träinlägget nedanför växelspaken, har jag hört av BMW i Tyskland. Så i Sverige är den lite dyrare. //Schnitzer |
|
|
inlägget runt växelspaken skulle jag ta bort och ha som mall och tillverka ett eget i aluminium , kolfiber eller varför inte köpa en billig bit ädelträ på något möbelsnickeri för en femtilapp , såga till och 3 lager klarlack. betydligt billigare/roligare äm bmw sunkdyra gamla träbit. Annars kan det vara snyggt å ha en vanlig 1 mm plåt man lackerar i bilens karossfärg. Känner Du till en riktigt stor container ? Isf. vill jag kasta min bil där. |
|
|
Hej, Nej jag är aldeles för mycket originalfreak för det. vill ha det som det var från början men jan dock tänka mig att byta till mörkare originalträ eller klarlacka. Fler erfarenheter? Mvh John |
|
|
JAg vet att det finns folk här som lackat om sin träinredning. Om jag inte minns helt galet var det Dr. Glimmer. Hans E32 och en drös till finns att kika på här: Länk Lite andra tips: Länk Lycka till! // CLiFF Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain E32 Club Sweden: Länk |
|
|
Cliff! hur gjorde du din platta runt växelspaken? Den var väldig snygg. Speciellt den damasken som täcker spaken. Mvh Danne Det finns bilar och det finns BMW 7-serie!! |
|
|
Tack, Skall Joina klubben där snart :) Mina paneler är helt matta så det räcker nog med klarlack. Skall kolla om jag hittar några paneler på skroten men vet någon hur dom sitter och om dom är svåra att få att fästa igen efteråt? Mvh John |
|
| bara bända bort med en stor rak mejsel. tar 3 sekunder. sitter i snäppfästen plast... | |
|
ligger det någon lack på eller är det en sorts "plast" ? plasten kan resa sig av lösningsmedlet i klarlacken. men det vet de oftast på lackfirman som skall lägga klarlacken. skall det va original är det bara slipa ner med fint slippaper typ 320 kor och sedan 400 eller 600 korn och sedan lacka. mina paneler är mattlackerade men jag misstänker det är en sorts plast och ingen lack. |
|
|
Dannes730: Tack :) Hela kalaset om växelfixandet finns att läsa på Länk under menyn "Reportage", rubrik "Att installera en växelspaksdamask". Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain E32 Club Sweden: Länk |
|
|
wadel> Jag har inte det trä som tex CLiFF har utan det ljusa matta trät som ser ut som om det en gång bara var klarlackat men att lacken nu är borta efter 11års bruk. Mvh John |
|
| John - Du har Bumbinga-trä, vilket inte var klarlackat från fabrik. Funderar själv på att göra något med mina lister... Slipa med väldigt fint papper och lämna in för klarlack (eller en lite mörkare nyans) är väl det jag tänkt mig. | |
| Bubinga heter det så klart, inte Bumbinga! :D | |
|
Cliff! Tackar så jättemycket för det. Så det är bara att sätta i gång. det blir nod kanon. Mvh Danne Det finns bilar och det finns BMW 7-serie!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.