AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
762

Intresse för Nürburgring

Hej!

Är det fler än jag som känner för att åka ner till Nürburgring i sommar. Massor av snabba bilar på banan och varför inte själv köra några varv om man känner för det. Tror även att AC schnitzer ligger i närheten som man kan åka förbi. Mycket roligt att göra med andra ord.

Tyvärr är öppettiderna i sommar riktigt värdelösa.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Vi är några här i stan som håller på att planera ett besök i höst. Har kommit underfund med att det är för mycket folk/för lite öppettider på sommaren precis som zodiaken.

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Vi i BMW Sport Club anordnar en resa till Nürburg i September. Varför inte hänga på då?
Jag var nere där för 2 år sedan på sommaren och tyckte då inte att öppentiderna var korta. Mycket folk kan ni säkert ha rätt i. När ska BMW spprt club åka ner i september och hur många ska köra? Är sugen på att åka ner där i juli eller augusti.

300
höfläkt
535daT -05
Öppentiderna är inte samma år från år. Och i år är det riktigt dåligt med öppentider.
Endast några få helger erbjuder körning - två hela dagar i sträck!?
Tider kan ses på rejsa.nu

Kan för övrigt rekomendera att åka tillsammams med flera andra svenskar i september, då samklangar BMW Sport Club även bmw-åkarna.
Zodiaken vet mera.
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Höfläkt:
Vad pratar du om???
Öppettiderna i år är vad mig anbelangar bättre än förra året. Varje helg hela JULI, AUGUSTI och SEPTEMBER med undantag för 3 st helger. Annars öppet alla dagar utom 10 st.

Kan det verkligen anses vara dåligt???

*BAWORAK*
300
höfläkt
535daT -05
Vad jag pratar om....?!

Om banan har öppet några få timmar eller hala dagar är en vansinnig skillnad min vän. Väldigt få svenskar åker 160 mil för att få köra några timmar. Dom flesta jag känner vill lägga så många varv som möjligt - och det är därför dom åker dit.

Att nordslingans öppentider har blivit färre med åren och framförallt till i år är allmänt kännt. Tror både Johann och Zodiaken kan intyga detta.
Alltså, vi som åker mycket: 3 tim öppet = blää, hela dagen = yeeh!
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Gör som en annan då: Planera in semestern så att några dagar läggs runt i kring Eifelbergen.
Fantastiskt att köra ner längs Rhen tex och varför inte upp läng Mosel. Pröva viner i Winigen, vandra runt i Koblenz ja möjligheterna är oändliga.

*BAWORAK*
Svantes förslag är bra men skulle vi inte kunna bygga upp ett lexikon med bortförklaringar och ursäkter för att komma till Eifelbergen, typ "där är massor med spa","man kan cykla i naturen","väldigt frisk luft","otroliga shoppingmöjligheter" osv..

Vi som har ring på fingret vet hur svårt det KAN vara att få frugan med på att åka till ringen, sedan måsta man ju tyvärr kompromissa ibland iallafall.

PS. 2 gånger lyckades jag få med min, hon har och även åkt ringtaxi men jag gissar på att hon är nöjd nu...

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
Länk kolla denna sidan... här finns tiderna... som sagt helt värdelöst med tider.

Svante E: Åker jag till ringen åker jag dit för att köra så mkt jag orkar och inte för att prova viner och springa och shoppa. Med bra helger anser jag att det är öppet hela dagarna. Fredag-måndag den 12-15 Sep. är öppettiderna väldigt bra för oss som vill köra bil istället för att dricka vin.

/Per
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
zodiaken:

Antar att det kommer upp närmare information om resan söderut på rejsa.nu när det börjar närma sig?

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
300
höfläkt
535daT -05
Du har helt rätt i det du skriver SvanteE, man kan åka runt på massor av natursköna utflykter -vinprovning i Moseldalen, Shopping i Bonn, AcSchnitzer/Kohl Automobil i Achen. Men jag får nog hålla med pcdokor lite.
Att prova vin i Mosel är inte att åka på Nürburgring!
Visst är landskapet vackert och lockande för utflykter men jag åker inte 160 mil för att gå på tur med min sambo (o går där o tänker på hur jag skall kunna smita iväg o köra), och min sambo åker inte 160 mil för att vara beifahrer åt mig på nordslingan.
Så, för min del lämnar jag kärringen hemma och rejsar så mycket jag kan i stället effektivt på inte allt för utdragen tid.

Så lämna tanten hemma, skit i vinprovning, på med rejspjucken och åka med oss i september.
m3_kosova
Hej!
Vad kostar det att åka på banan och hur långt tid får man åka?

Mvh

Mitrovica Po Qka Mendove
Skulle helt klart vara kul att åka dit någon gång. Fast om jag nu skulle göra det så blir det antagligen med Audin. Men det är inte heller omöjligt att man hänger på BMW Sport Club och demonstrerar lite Diesel Power... :-)

--- Mvh Erik ---
www.bytbil.com
www.jirhall.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.