|
|
|
|---|---|
|
nån som vet va det kan va , Co halten är normal vid tomgång men är för hög vid 2500 varv , lamda o HC värden är normala.. jag har extraktgrenrör på bilen , lamdasonden sitter i ena röret i extraktröret... nån som vet va det kan va???? | |
|
Jag har haft samma problem, bra värde vid tomgång men för högt Co vid 2500varv. Lösningen blev Katalysator byte. Efter detta har det gått klockrent genom SBP dom senaste åren. PS. Bildelsbasen löste problemet beggad kat skckades från en skrot i Kalmar till Göteborg. pris ca1300:- Ny = 7000:- eller något i den stilen. Problem uppstod dock efter några veckor med att den jag fått från Kalmar sprack!! Men dom skickade mig en annan som har funkat perfekt. Man fick ju lite bök med dubbelt byte där men är man ekonomisk så får man skruva. En elogé till Nygärde Bildemontering i Kalmar. Dom ville inte ha retur på den spruckna. PeterB Länk |
|
| oki.. jag ska prova me d.. jag har en 325-87 o den behöver inta ha katalysatorn , jag ska byta o se om det går igenom , för motorn är nyrenoverat så där tror jag inte det kan va nåt.. | |
|
Är bilen i originaltutförandet utrustad med katalysator ska den ha katalysator! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
doggy, du skall lyssna på jesperado han kan sånt här pyssel. Du skulle ju kunna skifta rent teoretiskt, eller Jesperado?. Då har han ju kat på bägge bilarna men på den äldre mäts ju inte Co vid 2500varv. Detta om den på den äldre 325ans kat é frisk dock. Annars é ju bildelbasen bra... PeterB Länk |
|
|
Visst kan man montera katalysatorn endast vid besiktningen, förutsatt att man föredrar att köra olagligt de återstående 364 dagarna om året... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| nej den e inte orginal.... chippad , openair filter och extraktrör , det är en 325-89 så katalysator ska det va... kan det va nåt annat än katalysatorn... CO halten låg på 0.8 när den skulle va 0.3 | |
| jag vill inte köpa en katalysator i onödan , om det är den som det är fel på , d klart jag köper en då.. jag hörde att man kan ställa in CO halten hos en mekaniker.. e d sant | |
|
Hade jag varit doggy så hade jag skiftat kattarna för gott. PeterB Länk |
|
|
Då blir ju ingen av bilarna olagliga, förutom om något av dom andra trimprylarna skulle göra bilen regelvidrig. 325 -87 med kat som inte funkar = Laglig 325 -89 med kat som fungerar = Laglig Eller har jag fel? Men jag är osäker på om det är så mycket att justera vad gäller CO. PeterB Länk |
|
| va kan d va annars om det inte skulle va kat som e trasig.. jag kommer inte på nåt annat | |
|
Lamdasond kanske, har hört att dom kan sotaigen. Men jag har för mig att meken som jag lämnade bort bilen till konstaterade katten ganska snabbt. Vet inte om styrelektroniken kan spöka men jag tror inte det. PeterB Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.