|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Jag har problem med min klimatanläggning, det är nämligen så att oftast fungerar den okej men när man har kört den i någon timma så börjar den med att slå på full värme på fötterna när den sen känner att det blir för varmt så blir det full AC i ventilationsmunstyckena samtidigt med den fulla värmen på fötterna. Ska det vara så? Verkstaden säger att man ska stänga av värmen på föttena (pil ner),men jag menar den ska ju vara automatisk. Kontrollpanelen är bytt liksom vatten ventilerna. Det är en530d - 00. | |
| Har samma problem. Har du fått någon lösning? | |
|
Hej! Nej inte riktigt, verkstaden har bytt ut värmeventilerna och kontrollpanelen, problemen är som värst när det är kallt så vi får väl se hur det går nu när temperaturen sjunker. se |
|
|
Hej Jag har också samma problem, eller hade, iallafall. Det fölrsvann för ett tag sedan, men då det var så, så kom en outhärdliga hettan efter typ 10 minuters körning, fotsvetten bara rann. På BMW sa man att det skall vara så! HA! Nån som vet varför det blir så? Bob Marley and the Wailers Praise Je Jah!! |
|
|
Inte så säkert att det är nåt fel alls. Kolla på ratten uppe mellan friskluftsutblåsen. Står på två eller tre blåa prickar eller hur? Många kör ju med svalare luft under sommaren uppe i panelen, när nu kylan börjar komma så reglerar kliman upp värmen, men inte upptill om man inte dessutom vrider in lite röda prickar på denna ratten. Sen säller man bara in önskad temp på panelen som vanligt, då kommer du att få jämn värme och det känns inte stekhett nertill. Denna ratt för diffrentierad temp ställer till det för många och är inte helt lätt att förstå sig på, bättre skälla på BMW..)) Generellt sett kan inte kliman leverera mer än en temp ut i luften (frånsett höger/vänster diff på "stora" kliman) men denna ratt kan alltid blanda in kalluft dessutom upptill och då får man ovan nämnda "problem". Rätt läge under vinterperioden är fullt rött på ratten, då blir det samma luft temp i alla utblås. FP |
|
|
Hej Vissta kan det vara så, men mitt problem kom mitt under sommarvärmen och det var så kanske 3 veckor, sen försvann det helt plötsligt! Bob Marley and the Wailers Praise Je Jah!! |
|
| Resonemanget med friskluftsreglagen köper jag i princip. Jag ska prova. Emellertid - jag har också en fundering om det som diskuterats i andra inlägg om igendammad sensor i panelen. Tydligen någon liten fläkt som sitter där och suger kupeluft och som kan damma igen. Tänkte försöka ta bort klimatpanelen men vet inte hur mycket man vågar slita och var. Enligt andra inlägg lär det finnas en beskrivning hur någonstans i forumet men jag är inte människa att hitta var. Är det någon som vet? | |
| Resonemanget med friskluftsreglagen köper jag i princip. Jag ska prova. Emellertid - jag har också en fundering om det som diskuterats i andra inlägg om igendammad sensor i panelen. Tydligen någon liten fläkt som sitter där och suger kupeluft och som kan damma igen. Tänkte försöka ta bort klimatpanelen men vet inte hur mycket man vågar slita och var. Enligt andra inlägg lär det finnas en beskrivning hur någonstans i forumet men jag är inte människa att hitta var. Är det någon som vet? | |
|
Tror den är snäppt fast i panelen. Genom att lossa MID-panelen ovanför (skruv bakom volymratten) kan man sticka in handen och trycka ut klimapanelen. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.