AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.360

Hur ser fästet ut till täckskivan som sitter under motorn på en Z3 M?

At
24
Atnek
M Roadster -97
Hej! När jag i förra veckan hade bilen inne på service, så visade servicekillen mig att det saknades ett fäste till den stora täckskivan i plast som sitter under motor o växellåda. När jag åkte till BMW för att köpa fästet kunde dom inte hitta det på sina sprängskisser. Nu undrar jag om ni (Z3 M ägare) har något fäste och i sådant fall hur det fästet ser ut? Fästet ska sitta på höger sida, precis innanför hjulhuset, (om man snedställer hjulen max åt vänster, så ser man lätt vart fästet ska sitt). Jag har två tomma fästhål i täckskivan och det ser verkligen ut som om det ska sitta ett fäste där.

Tack på förhand,
Kenneth

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Du är välkommen att kika förbi Stockholms Mini Z-träff i morgon vid brostugan så kan du få kika på min bil, dvs om du bor i området, annars kan jag kika i morgon då jag tar ut bilen.

Men en plastskiva under motor och växellåda kan jag inte minnas att jag har! Det sitter en i framkant under motorn om jag inte minns fel, men inte under växellådan.....ska kika i morgon.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
At
24
Atnek
M Roadster -97
Tyvärr har jag ingen möjlighet att komma till Brostugan idag:-( Vilka andra dagar burkar det va mycke BMW-bilar där?

Min täckskiva fäster i framkant på framvagnsbalken och sträcker sig bak, förbi växellådan. Mina tomma fästhål sitter på höger sida, någon decimeter bakom framvagnsbalken (man ser dem om man tittar in i hjulhuset). Har du lust att ta en titt, så skulle jag bli jättetacksam.

/Kenneth

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag ska kolla i eftermiddag.

BMW-klubbens Stockholmssektion träffas varannan måndag vid Brostugan, hmm, det var träff denna vecka så du får själv kolla upp om det är udda eller jämna veckor.
Det brukar komma runt 10-25 bilar varje gång. Det är lite småtrevligt, folk börjar lära känna varandra (sen finns det några gamla rävar som hade 507:an som favorit när de var små). Det brukar bli lite snack, man kikar på varandras bilar (nykomlingar är alltid heta/intressanta) och sen tar de flesta en fika och snackar vidare. Många är duktiga och kunniga så har du frågor kan du säkert få svar där.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
Annars brukar Asken dra ihop lite större skara lite då och då. Håll koll på "möte forumet" så kommer det upp nåt snart ska du se!

_________
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Jag tog lite bilder i helgen, skickar de till dig i morgon.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
At
24
Atnek
M Roadster -97
Superschyst!

Man tackar och bockar.

/Kenneth

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Atnek

Vill du skicka ett mail till mig, jag sitter på en trög jobbdator och jag får inte fram din e-mail adress!?
Så skickar jag dig bilderna sen.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Atnek

Löste det sig, blev du något klokare av mina bilder?
Ja, ja jag vet de är inte de bästa bilderna, men kanske kunde du se något i alla fall.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
At
24
Atnek
M Roadster -97
Tjena z3mpower!

Jag har tyvärr inte fått några bilder. Skickade du dem till kenneth.stridh@intertex.se? Vore väldigt tacksam om du hade lust att göra ett nytt försök.

/Kenneth

z3
1.388
z3mpower
123d coupe -09
X3 2,5i -07
Nu då Kenneth, jag har dock använt en kollegas mail (Rune) för att skicka bilderna, annars hade jag nästan behövt skicka dem en och en.

/Richard

By Z3MPOWER
"Super nua non nosent"
At
24
Atnek
M Roadster -97
Hej Richard!

Tyvärr! Det har inte kommit något mail. Jag har aldrig haft problem med stora attchment förr. Kan du prova att skicka ett mail utan bilder, så att vi kan utesluta några felorsaker?

Vill också tacka dig för din hjälpsamhet.

/Kenneth

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.