|
|
|
|---|---|
|
Tjena, undrar bara vad värdet på en BMW 316i Touring -97 kan vara? Seriös bil i bra skick med ALL dokumentation, 12000mil med nygjord insp.II, klimat och elprylar annars den vanliga standard utrustningen och i original utförande (ej stylad). Någon som har en vettig gissning vad man ska ge för den? | |
|
60 KSEK? Verkar sakna stolsvärme, ASC+T och farthållare, popurlära tillbehör i Sverige.... /Simon |
|
|
Jo, du har rätt simon_en, saknar stolsvärme, ASC+T och farthållare. Killen som äger den begär betydligt mer än 60K, hade faktiskt tänkt att bjuda 65K då den är i mkt bra övrigt och välservad... |
|
|
För dom priserna får du nog räkna med att den är importerad (inget fel med det). Och då saknas ofta stolsvärme. ASC+T är kanonbra på vinter men ganska ovanligt på e36. Ska du dessutom ha farthållare så finns det nog inte så många 316 touring att välja på. |
|
|
BjörnB: Jo, den är importerad -00, men verkligen ALL dokumentation finns, en tidigare ägare i tyskland och en i sverige, köpt hos auktoriserad BMW handlare i tyskland. Så jag anser att den är lika bra som en svensksåld (om inte bättre). Tänkte bara jag skulle ha en billig, någorlunda praktisk och bra bil så länge tills jag vet vad jag vill ha... |
|
|
Jag håller med dig helt och hållet (åker själv importerat). Det jag ville säga var bara att den utrustning som Simon räknar upp är ganska ovanlig på en import och även svensksålda 316 (förutom stolsvärmen som ju är std i Sverige). Om den är fin tycker jag 65 kkr låter billigt. Dom billigaste på mobile ligger runt 65-70 kkr och då tillkommer en del innan bilen är hemma och klar. |
|
|
ASC+T blev std på 323/328 från och med årsmodell 1997. Prisskillnaden till en sådan är inte så stor längre...verkar möjligt att få tag i en kombi från 97 för 85-90 KSEK i Sverige numera med inte allt för långa mil. Bra altenativ om man inte är ung och får hög försäkring och/eller ska åka mycket långt så att bränsleförbrukningen spelar stor roll. Lycka till! /Simon |
|
|
Inhandlade bilen för 65K ikväll, känner mig nöjd hittills iaf... (Drog ca 0,65l/mil på vägen hem, trevligt!) Fick hans originalkvitto med bilen när han köpte bilen i tyskland 2000, han gav 103.500:- för den för ca 2,5år sen och sen tillkommer juh alla omkostnader som resa, avgifter, besiktning mm + sen hade han monterat larm och lite annat. Han förlorade nog ca 20K i snitt per år på bilen... Och då känns det som jag gjort en bra affär :-) Tack för era synpunkter! |
|
|
Bra att du är nöjd! /Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.