|
|
|
|---|---|
| En undran. Vad är nackdelen (?) med samma dimension runt om? Är det fysiskt möjligt med tex 265 på alla fyra, och hur blir det att köra? | |
|
265 fram låter onödigt brett. Det blir spårigare, större risk för vattenplaning, dyrare däck i inköp. Också tveksam till att 265'or fram får plats på en 740 utan modifieringar, sedan skall fälgens bredd helst stämma överens med däckets bredd. roadZter |
|
|
Prova med 245-35-20, det skall gå utmärkt att använda runt om. 8,5 X 20" blir kanon med 245:or. |
|
| 245 runt om låter lite tamt bak... 245 fram 275 bak eller något bli nog bättre. | |
|
S 328 R: Ja det blir det säkert, men frågan var ju om det gick att ha samma dimension runt om, och 275 fram är väl i bredaste laget? |
|
|
POWERM: Du kan väl förklara varför du vill ha samma dimension runt om. Det blir lite lättare att försäka hjälpa dig då tror jag. roadZter |
|
|
Hoppla, nu skrev jag fel namn. Sorry, skulle vara "Månsson". roadZter |
|
|
Jag har också samma dimension runt om på mina 19", det mest av det skälet att jag åker mycket och bilen drar mindre bensin med 245 bak jämfört med 285. Sen vill jag kunna skifta hjulen fram/bak pga slitaget, men det är ju mina önskemål. |
|
|
DanneZeta: Det är inget måste utan tänkte nog i samma banor som POWERM. Jag släpper nog dock denna tanke till förmån för lite bredare gummi bak. Med 20" vill man ju ha lite bredd. |
|
|
Månsson: Du gör nog bäst i att släppa tanken på samma dimension runt om - 265 blir ju för brett och 245 för smalt... ;) 245 fram och 275 bak som "S 328 R" skriver låter bättre (ser bättre ut också)! Good luck! roadZter |
|
| DanneZeta: tror det får bli något i den stilen. | |
|
På 20" passar nog 245-255 fram bäst. 275-285 bak bäst. Tycker iaf jag. mvh // Lazze Länk |
|
| Lazze.Hur är det att köra,din bil.Är den inte för spårig?Jag tänkte köpa 18"men jag börjar inse att dem är för små. | |
|
Micki: Nej, i stort sett upplever jag inget problem med spårighet, ibland på dåliga vägar kan det spåra till lite, men med den suveräna väghållningen och den stabila känslan vid körning så kan man stå ut med att det nån gång spårar till lite. mvh // Lazze Länk |
|
|
Håller med lazze jag har 255 fram 275 bak ser helt ok ut |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.