|
|
|
|---|---|
|
Speciellt tyskarna verkar gilla att spraya över någon "skyddande" oljeliknande smörja i motorrummet. Ser inte så smyggt ut och vill gärna få bort detta. Någon som vet hur man kan göra??? nicke | |
|
Finns en del skrivet om det i forumet men jag har aldrig fått något bra svar... På gummi och plastsaker så kan du använda typ Fälgrengöring eller liknande (och gnugga som satan) på övriga delar kan du testa med tuffare saker som t ex aceton.. /Jimmy Länk |
|
|
Så du har fått bra resultat med dessa produkter? Då ska jag testa det. nicke |
|
|
På min förra M5:a så hade jag det där gual irriterande vaxet.. orkade just då inte bry mig så hårt men jag testade att gnugga med aceton på en del ställen och det försvann efter ett tag.. men det är ett riktigt hundjobb.. /Jimmy Länk |
|
|
Skyddsvaxet brukar inte vara omöjligt att få bort med varmt vatten och petroliumbaserad avfettning på en svamp eller mjuk borste. Aceton skulle jag vara mycket återhållsam med , löser många plaster och lacker. Inbränt vax på heta ytor kan dock vara en annan femma, då tror jag mekanisk bearbetning måste till, men på lackade ytor osv funkar ovanstående. FP |
|
|
Tack för svaren. Jag ska ut och testa med avfettning först. Kunde de inte ge fasen i detta på min bil! nicke |
|
|
Självklart ska du ej ha aceton på plaster och gummi å sånt.. men tex på vatten pumpen och alla slangklämmor går det ju fint.. /Jimmy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.