|
|
|
|---|---|
Robsarve |
Hej, Har börjat fila på in& utgångar i videovärlden på min 528iaT -98... Undrar om någon vet följande: Finns det någon aux-ingång på tv modulen? Var sitter modulen? fungerar antennen som en vanlig tv-antenn? Dvs kan jag koppla in en extra tv på den? |
|
Hej Robsarve! pröva på "sök inlägg"..... jag har själv forskat massor i detta ämne. Tv-modulen är den box om skickar ut-signalen till skärmen där framme. Den sitter på vänstersidan i skuffen. En silvrig ganska stor box me två kontakter, en blå o en vit, på ovansida. Har du en cd-växlare så sitter den bakom den. Den vita kontakten är till för att ansluta externa källor såsom VHS, DVD etc. Man får tydligen endast ut monoljud från denna källa såvitt jag förstår. Har pratat me många både här på forumet och på bilstereo-företag, men har inte kommit fram til hur man ska gå till väga.....jag har några bilder jag kan mejla för att beskriva närmare ifall du vill...... V8 rockar fett! |
|
|
Ett bra sida att kolla på är www.bmwtips.com och under "tips and tricks", "bilstereo". Jag tror inte det blir bra med extra TV på antennen, denna sitter i bakrutan och är speciellt anpassad för antennförstärkaren/TV-modulen i bilen. FP |
|
Robsarve |
Har kollat runt lite innan och får det inte riktigt att stämma. Där TV-boxen skall sitta sitter ju radiochassiet ??? (Har växlare, navi och numera extra slutsteg & sub) |
|
I länken finns lite detaljer om hur videomodulen (TVn) är kopplad. Länk |
|
Robsarve |
Man tackar! Nu skall jag bara hitta min videmodul oxå, så skall det nog gå att pula ihop något! /ER |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.