AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.528

Byte av belägg, men lampan lyser fortf. samt sätesvärme

Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Har bytt belägg fram på min ögonsten sedan slitagegivaren satte in. Men i min enfald så trodde ju jag att lampan skulle slockna automatiskt när jag nu bytt både belägg och givare. Är d bara BMW verstan som kan släcka denna irriterade lampa?

Har även haft min passagerarstol ute för en grovdamsugning av hela bilen. Nu när stolen åter monterades så lyser ju Airbaglampan och den måste ju återställas på BMW. Men hur är d med sätesvärmen, fungerar ej denna förren bilen har fått bekräftelse på att stolen verkligen sitter där? Provade nämligen denna i helgen utan att få nån värme. Kablage och kontakter är intakta och rätt anslutna.

Mvh Jimmy

Mvh Jimmy

Länk
Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Slitage varnare borde inte lysa om du bytt dom, du ska inte behöva återställa det hos BMW.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Du har ju slitagevarnare även på höger bak. Kanske det var den som var sliten? Glappkontakt?

Sätesvärmen, är den inte termostatreglerad, så att den slår av tex vid 20-25 grader. Du kanske måste vänta på svalare väder för att den ska slå på?

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Trodde väl att d va så att den skulle slockna automatiskt. Då får jag väl byta bakklossarna och givaren bak oxå då då.

VillaRosa: Trodde oxå d kunde vara så men då man klart och tydligt kunde känna värme i förarstolen så misstänker jag att d är något som är fel. Vet dock ej om sätesvärmen fungerade när jag för 3 mån köpte bilen. Skall kolla kontakter och kablage igen för säkerhets skull.

Mvh Jimmy

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.