|
|
|
|---|---|
|
Är helt kokos när det kommer till motorer.. Har en 525i -93 och skall sätta in ett trimchip. Öppnade den svarta boxen och hittade två "stålburkar". I vilken av dem sitter chippet och vilka nummer är det man behöver lämna till JWR? Pallar inte att köra till Sthlm för att kolla ett nummer.. Finns det möjlihtvis någon i Gbg som jobbar med samma chip? Gracias på förhand ;-) | |
|
Hejsan ! Det ska stå MOTRONIC på boxen , sen står det ett bosch nr typ 0261 200 ??? |
|
| Tackar ;-) | |
diamantsvart_bmw |
Du kan berätta hur du upplever chipbytet när du är klar, funderar på samma sak, det jag vill veta är om du märker någon skillnad vh Johan Nu med nya 17" fälgar och däck nya bilder kommer nästa vecka |
| Är det lätt att byta chip? Är det bara en sockel där man tar bort STD och stoppar in trim och voila? är det samma på 535? | |
|
Vad jag har fattat det hittills så skall det vara så lätt.. Men man kanske borde kolla bränslefilter samtidigt eftersom man byter till högre oktan samtidigt? |
|
diamantsvart_bmw |
hur går det får du i något chip?? Nu med nya 17" fälgar och däck nya bilder kommer nästa vecka |
|
Fick det igår men hann aldrig sätta i det :-( Monteras efter jobbet idag, så imorgon kommer förhoippningsvis ett lååååångt glatt inlägg ;-) |
|
diamantsvart_bmw |
strålande, väntar med spänning Nu med nya 17" fälgar och däck |
|
Hur blev det med chippet? Är bra sugen att chippa min 535:a och undrar om du upplever någon skillnad? /// Nicke |
|
|
Lyfter denna tråd, utifall ägaren känner för ett uttalande om det omtalade chipet :) // Björn |
|
320-325 |
jag med ... |
|
Hello igen ;-) Har haft semester i fyra veckor så det har tyvärr inte kunnbat bli några inlägg för min del, däremot en hel del körande med mitt chip! Hade inte så höga förväntningar innan, så jag bleb klart positivt överraskad av dess effekt. Bilen går mycket jämnare och det är ett helt annat klös i den jämfört med innan. Varv stoppet är flyttat så nu kan man verkligen "dra ur" växlarna ordentligt. Kan varmt rekommendera de som har gamla trötta 525:or att spendera 2000 spänn hos JWR. Skriv gärna om det är något mer ni undrar så skall jag försöka svara. Mvh SD |
|
320-325 |
hmm tankar du 98 oktan nu då eller ? isånafall vad händer med katten förstörs inte den av 98 oktan ? du har väl den lite nyare motorn 24 vent undrar om det blir lika bra med 12ventilaren... |
| Tankar 98 blyfri. Vad jag har hört så mår bilen bara bättre av att tankas med 98 då detta är ett renare bränsle. Hoppas det stämmer ;-) | |
|
Man kan inte förstöra vare sig motor eller katalysator med "för högt" oktantal! (gäller handelsbensin) Däremot skall man inte tanka "blyad" (egentligen natrium och kaliumsalter numer) bensin till en katalysatormotor. Alla bilar som skall ha blyfri bensin går utmärkt att tanka med blyfri 98 oktan. (gäller otrimmade standardbilar för vanlig trafik, sålda i Sverige) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.