|
|
|
|---|---|
|
Jag är ute och tittar lite på olika finansieringsbolag, dels genom en bilhandlare (skandiabanken), dels föreningssparbanken. Finns det något som ni har att rekommendera? Själv har jag använt mig av GE capital bilfinans en gång i tiden, men de verkar ganska dyra numera? Sedan letar man ju försäkring förstås. Lite drygt 11 000 på det objektet jag tittar på, Länsförsäkringar. Verkar som om de alltid ligger bäst, även om jag sett många av er andra som fått till med IF försäkringar riktigt bra. Undrar hur ni lyckas (massor med dyrt för mig sist jag kollade) Nåja, jag skulle uppskatta åsikter från er! Mvh Marcus | |
|
köper du bilen genom BMW sverige kan du få rel bra ränta. Dessutom får du deras försäkring också, dock endast så länge du har lånet. Tex lån på 5 år ger i ditt fall 3-5000 kr "rabatt" på försäkringen per år. Jag valde detta och fick en svensksåld bil, med garanti, bra lån samt en billig försäkring. mvh |
|
|
jag kör me dial ca halva priset mot folksam o trygghansa länsförsäkringar vat jag inte //robban |
|
|
Jag fixade en checkkredit på lönekonto och använde den för delen jag inte hade kontanter till, enkelt och praktiskt men oftast begränsat till 100' el mindre. |
|
|
Tjaaaa, checkkredit verkar ju kanske inte vara det lämpligaste för mig kanske, är ju tvungen att låna upp till en 150' åtminstone... Sedan vill man ju kanske ha lite pengar till 18" också :) Tyvärr kommer jag inte att köpa bilen via BMW, så jag kan inte gå via dem och Dial, har för mig att Dial sätter en massa speciella villkor för importerade bilar också? (och svensksåld, inget alternativ, bilen såldes inte i sverige vad jag vet) Man kanske skall ta och ringa Dial i alla fall och kolla hur det ligger till... Men, om någon av er har IF så är jag intresserad av att veta hur man får ner deras premier? Jag har för mig att jag skulle få betala en 18' eller ngt om året för en M3a (svensk) där när jag tittade. Hittills har jag fått tag i effektiva räntor mellan 7.31 och 8.49.... Nåja, fortsätt att skicka bra förslag! /Marcus |
|
|
Försäkring Kollade lite med IF idag om försäkring, 24 år i Uppsala, flerbilsgarage inga skador, 6 års skadefritt, 1000 mil/år, helförsäkring. Man skulle ju få en massa mer rabatt ifall jag skulle ha ännu en försäkring hos dem, runt 4000 spänn i rabatt. Men vad gör det när de skall ha 35017 kr / år. Suck. /M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.