|
|
|
|---|---|
Dufvis |
Undrar om det var vida känt att genom att trycka ner antispinn/antisladd-knappen under cirka 5-6 sekunder så frånkopplas allt vad hjälpsystem heter. Inte bra för däck/ekonomin men det retsamma leendet man har när man glider omkring har blivit bredare..... |
|
Vad menas med "alla hjälpsystem"? Trycker man en gång på ASC-knappen så kopplas ASC:n ur, finns det alltså ytterliggare ett läge? ///M |
|
|
Har för mig att på bilar med DSC funkar det så att ett tryck kopplar ur antispinn och ett längre tryck även antisladd. På bilar med ASC+T räcker det med ett tryck för att koppla ur båda funktionerna. Sök inlägg eller invänta svar från någon som eventuellt svarar 100% säkert.... :) Länk |
|
| På nyare bilar är det så att man håller in knappen längre... kom 01 eller 02... men på äldre så går det ur på ett knapptryck. | |
Dufvis |
Precis...har en -01:a så det stämmer. Men varför hymlar BMW med det? Inte ett knyst (vad jag sett iaf) i boken.... |
|
From 01årsmodell kan man koppla ur DSC, ASC DTC och CBC samt ABS med hjälp att trycka in DSCknappen i minst 5 sekunder. Jag tycker i o f s det säger sig självt att man itne skriver det i instruktionsboken tänk vad mycket liv DSCsystemen sparar. Undras hur många hyrbilskopplingar har sparats med detta?:) Mvh Asken |
|
| Det finns fler saker som inte det står något om i instruktionsboken. Det står inget om automatisk påstängning av defroster under viss temperatur, inget om att det går att ha radion på en stund utan tändningen på, det går att använda fönsterhissarna ett antal minuter efter avstängning osv. Alla dessa funktioner är förprogrammerade och ändras beroende på efterfrågan på olika marknader och årsmodeller. Däremot står det ingående beskrivet hur den automatiska påstängningen av halvlyset vid skymning fungerar, skitbra funktion i Sverige med lag på halvljus dagtid sedan ett antal år tillbaka:-)! | |
|
Min polare har en 525i E39 2002 års modell Är det någon som vet hur man för bort den sega gaspedal responsen. Trycker man full gas på tomgång så tar det ca 1 sekund innan den börjar varva. Det känns som ett gummiband mellan pedal och motor. Detta kanske också går på EDC knappen? (Jag vet att det är elektriskt styrt mellen gaspedal och motor.) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.