AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
988

E38 96 års modell?

Från vilken månad blev steptronic standard? Finns det 4litersmotorer från 96?
Scheckheft
Hej, nya 4,4 l motorn kom från 3/96. När steptronicen blev standard är däremot inte så lätt att svara på. Steptronic fanns som tillval from 3/96. Parallellet leverarades bilar med enbart automatlådan. From 9/98 kom faceliften och då fanns enbart steptroniclådan i många länder. Däremot är jag lite osäker på hur det såg ut på t ex den amerikanska marknaden. Möjligtvis levererades automatlådan utan steptronic funktionen äver efter 9/98.

Mvh
Scheckheft

Scheckheft
Hej, måste rätta mig själv lite grand, Steptronic standard från 9/99 i alla E 38:or utom 728 modellen. Så såg det ut i Tyskland i alla fall.

Mvh
Scheckheft

Hej! Var det inte så att Steptronicen kom 97? Har för mig att jag läste det någonstans plus att sidoairbags blev standard.

Mvh/Soki

//Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader//

Scheckheft
Hej, Soki, nej Steptronic from 96. Äger själv en :).

Mvh
Scheckheft

Hej,

förlåt jag menade att jag tyckte att jag läst att Steptronicen blev standard 97 samt sidobags. Men det kanske är lite dumt att argumentera mot mr.E38 himself. =)).

Mvh/Soki

//Fullmatad E38 facelift beräknas landa om ca 6månader//

Kom inte sidoairbag redan på många 96or....?

/Simon
Scheckheft
Hej, from årmodell 97 (9/96) standard med sidoairbags, from årsm 98 (9/97) standard med "huvudairbag". Före 9/96 fanns sidoairbags som tillval.

Mvh
Scheckheft

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.