|
|
|
|---|---|
|
Precis som rubriken äger, hur mycket klarar en m20b20 koppling? Tänkte turbokonv. och kanske ha 200 - 250hk.. Räcker standard kopplingen till de eller? Eller måste man köpa något annat dyrt.. VOre inte bra, det sabbar mitt lågbudget tänkte bygge :) Mvh //Uffe | |
|
Borde klara runt dom effekterna... min började inte slira fören jag kom upp till 1kilos ladd.. på 2,5..... så vitt jag vet e det samma art. nr på 320 och 325 kopplingen Min bil!! Länk |
|
|
Är det samma på E-21? Jag har en sån på min M-50 B25 men den sliriar... LADDA!!! |
|
|
Ok, låter väll helt ok då.. Vad kostar en koppling som grejjar närmare 300 då? Bättre att ta lite i överkant, så att man är på säkra sidan.. MVh //uffe |
|
|
tryckplatta Sachs slutnummer 618 ca 3000kr Lamell blir väl en sinter o det finns på t.e.x. Dalhems för ca 1700kr. /Per |
|
|
oK.. Det tackar vi för.. nu blir det svårt att klara den tänka budgeten på 10000:- :) mvh //uffe |
|
|
Hur långt kommer man om man kör med 6-pucks sinter lamell och standard tryckplatta. /micke |
|
|
Ja, det vore faktiskt väldigt bra att veta.. Se så, kom igen, någon måste veta:) Mvh //Uffe |
|
|
När jag köpte min gamla turbosatts av Johan Jansson. (M3johan här på forumet) Då sa han att han hade kört med orginal tryckplatta och en tror det var en 3 pucks sinterlamell. Det funkade inte så bra för honnom, gick att köra någon repa sedan blev kopplingen varm och slirade till varvstoppet på 3:an. Sedan fick man stå och kyla halva kvällen föra att få köra en repa till.... Han hade ett tillskottssprut och laddade ca 0,7 bar med lite spikningar som följd. Men ni vet väl att tryckplattan från 325iX och M3 E30 är kraftigare än RWD 325. Den passar rakt av, så det kanske är ett alternativ tillsammans med en sinterlamell. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.