AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
410

Ett litet navigator "äventyr".

Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Fick ett infall att försöka leta upp en helmysig insjö i haparanda trakterna i helgen. En helt öde sjö långt in i skogen som jag för många år sedan upptäckt på en av alla moppefärder...
Hade inte stora förhoppningar om att hitta dit igen, men...
Vi svängde i alla fall in på en skogsväg, som jag hade för mig kunde leda till rätt ställe. Slog igång navigatorn.. och där fanns det faktiskt en sjö utmärkt en ganska bra bit bort. Vi började köra åt det hållet efter de allt mindre skogsvägarna. När vi började närma oss skalade jag om så att även de minsta stigarna syntes på navigatorn, och såg precis hur jag skulle köra för att komma fram.
Och mycket riktigt.. där var det! Där lär det bli party med tält, öl, och bad!
Sedan for vi vidare efter några riktigt knöliga små skogsvägar för att se om det fanns något mer intressant... Hittade dock inte så mycket annat än ett par renar =). Foto finns!
När vi så bestämde oss för att vända hem hade vi ju ingen större aning om var vi befann oss... Jag knapprade helt enkelt in närmsta by i navigatorn, och den guidade oss på "vägar"/stigar som bilen knappt rymdes på.. ända ut till E4an =)

Största nackdelen med navigatorn är nog att det aldrig blir riktigt spännande ;).

Men en sak är säker.. aldrig mer en bil utan!
Jobbigt läge om din navi pajat när du inte hade nån större aning om vart du befann dej...:) Men visst e det kul med navi.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.