|
|
|
|---|---|
|
Funderar på ny kärra.. Dessa två har jag fått för mig är rätt lika vad gäller prestanda, motoreffekt, storlek m.m... Nån som provat båda o har nån uppfattning?? Tacksam för svar, o tips.. NU är det cabväder!! | |
|
SLK är en fin vagn. Jag gillar designen på den, i synnerhet om den är utrustad med AMG paketet. Taket är också en stor fördel. Har testat dem båda och BMW:n slår SLK:n på fingrarna ganska mycket när det gäller körglädje (inte så förvånande kanske)... Styrningen är direktare på Z3:an och känslan i växellådorna är som natt och dag. Jag antar att man kan säga att den är lite gubbig i karaktären. Effektmässigt ligger de ju på samma nivå, men sexan i BMW:n är mycket trevligare. Inte minst låter den bättre än fyran med kompressor. Jag hade valt Z3:an, även om SLK:n också är en fin bil som jag inte vill alls vill såga! __ Länk |
|
|
Ser att du har lagt inlägget i fel forum. Rätt borde vara Z3-forumet...hoppas att nån moderator ser det och kan flytta tråden. __ Länk |
|
|
"Nu är det cabväder". Här ösregnar det! Jag har provat båda bilarna, hjärtat klappar för MB SLK! Vansinnigt vettigt med plåtcab! Taket är den största fördelen med MB:n, BMW:n bjuder mer körglädje, förstås.. Tror (övertygad!) om att MB:n kommer hålla andrahandsvärdet mycket bättre. BMW:n efterträdare Z4 kommer sänka priserna rejält på BMW:n då "alla" skall byta till en sån. Rådet är : provkör själv båda modellerna och låt hjärtat (och plånboken kanske..)bestämma. |
|
|
Jag har ochså kört båda och kan konstatera att mercan är väldigt brusig med taket redan i 80 km/h. Den kompressormatade 4an har en rå karaktär och känns bra tillsammans med automatlådan. Men vägkontakten känns inte alls lika direkt som i bmwns z3 modell. Ett annat minus är att bagagen inte existerar överhuvudtaget när man har taket i bagagen. Mitt förslag är att konstatera vad du prioritetar. Man är van vid väldigt lite vindbrus i benzar, men denna är väldigt bullrig, både vägljud och vindbrus, därför tycker jag att man likabra kan köpa en z3 med hardtop och få en tystare bil på köpet. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
| Tack för alla svar.. Ska nog provköra bägge innan jag bestämmer mig.. Men har en känsla av att båda två är rätt kula bilar.. =) | |
|
MarreCab: Oavsett vilken bil du väljer så är det nog ett bra val. Som flera av föregående talare sagt så instämmer jag att största fördelen med SLK är plåtcabben, det påverkar dessutom andrahandsvärdet positivt. Som du kanske märkt får du en Z3 2.8 till lägre pris samtidigt som SLK faktiskt har generellt mer mil på mätaren (pga plåttaket då bilen används mer på vintern jämfört med Z3 Roadster). Det finns en del tester på aftonbladet.se Länk som är intressanta att läsa, men det viktigaste är självklart att skaffa sig en egen uppfattning. roadZter |
|
|
MarreCab: Hvis du er interessert i min personlige mening, så vil jeg si at SLK'n er en veldig sprek og tøff bil. Den ville jeg valgt om jeg skulle gått etter utseende. SLK føles ikke riktig som en MB komfortmessig..? Z3'n faller ikke i min smak, den vet jeg heller ingenting om. Noen liker den, andre hater den. Men populariteten sank vel ganske fort? Litt kul da den kom. Designet (fronten og lyktene) har falt veldig, synes jeg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.