AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
453

325 turbo blir för varm ?

turbopinaren
en som inte ska sätta på turbo utan har gjort det
och det fungerar !
satte på en lastbils turbo,saab 95 aero intercooler separat wastgate mm. jag sänkte inte kompet på kolvarna och det höll bara bra i ungefär 6 veckors plågande, sen började den gå varm i dag. undrar vad det kan vara för fel? den har inte gjort det förut och det är inte termostaten heller? men det var kul så länge det varade, drog jämt med en trimmad impreza när det regnade och den spann på 1,2,3an: undrar hur många häst det kan vara eller ha varit. nu ska jag plocka isär motorn och porta toppen svarva kolvarna byta spridare ,och köpa ett halteck sprut sen måste det bli runt 500 kusar iaf hoppas jag!!!!

325 Turbo
Visa användare
253
Hazze
318-83 e21
M3 e46-01
316ti compact-02
toppackning troligen..

11,83 201km/tim
No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
E21 Alpina B6 2,5 24v TIC
håller med lasse..
hände mig nästan liknande sak.. blåste packningen så att komptrycket smet in i kylarsystemet.. kylslangar hoppa av och spräckte kylaren också gjorde jag...

/NoFear
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Det kan vara så att toppackningen är hel men att den läcker över cylindertryck ned i vattensystemet och tack vare det trycker ur sig vatten med varmgång som följd.

Alternativt kan det vara så att den av någon anledning går varm och sedan trycker ur sig cylindertryck....

Hur som helst så har jag själv råkat på liknande tråkigheter.

//Jesper
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.