|
|
|
|---|---|
|
Om jag bara kör med mina angel eyes tända...lyset i läge 1. så måste jag lägga dom i läge 2 (alltså med ljusen helt tända) innan jag stänger av bilen för annars står dom på. Vilket är konstgit... eller?? Finns det något man kan göra för det blir ju lätt att man glömmer dom när man hoppar ur bilen. Bilen är utrustad med dom efter inköp har det med saken att göra ... Tacksam för hjälp då jag glömt dom på en natt och batteriet var slut när jag kom ut på morgonen... Fredrik 535 ia Step -99 | |
| Angel eyes är parkeringsljus och meningen med sådana är ju att bilen ska synas om man t.ex blir stående någonstans. Strömbrytaren i din bil är alltså rätt kopplad. Att köra runt med endast dessa på, är inte enl. lagboken, som väl säger halvljus, (eller dimljus om väderleken gör det lämpligare) | |
|
Läge 1=parkeringsljus. /Wengen |
|
|
oki så man måste komma ihåg att ställa om vredet då om man bara vill åka med ögonen tända då som är grymt kaxigt ;) Fredrik 535 ia Step -99 |
|
| om du samtidigt använder dimljusen (vilket ÄR helt lagligt - i dagsljus) så varnas du när du stänger av motorn av summern. | |
|
Ja jag har alltid dom på.....även om jag har vanliga xenon ljusen på....men bara ögonen och dimljusen så blir det mycket snyggare...synd bara som sagt att man måste komma ihåg att stänga av det Fredrik 535 ia Step -99 |
|
|
Går det inte att koppla på angel/demon eysen på halvljusautomatiken? /Erik |
|
| Alltså, jag vet inte om du förstod, men jag har den funktionen att om endast parkeringsljus är på så händer ingenting när jag stänger av bilen (förutom at motorn stannar då...) men om jag har dimljusen på samtidigt så ljuder en summer en kort tid efter att tändningen slås av. Har inte E39 den funktionen? | |
|
Jag har iallafall den funktionen på min E-39:a, men jag har för mig att summern bara låter när man öppnar dörren och har tändningen avslagen. Magnus |
|
|
japp det stämmer jag stänger aldrig av min dimljus och det funkar... Det är när jag "bara" har angel eyes på...oavsett me eller utan dimljus... som det lyser och låter men inte om man är försnabb ur bilen för då hinner man inte höra dom 2 signaler dom ger... Fredrik 535 ia Step -99 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.