|
|
|
|---|---|
|
Det är tid att få lite färg på chassit på min racing e28..men fantasin vilken färg jag ska välja har sinat ut, jag vill helst inte ha samma färg som var och varannan race bil har (orange). Från början hade jag tänkt måla den neon röd, men pga att bara färg skulle gå på över 10k så blir det inte så :-( Alla ideer är välkommna...:-) | |
|
Estorilblå kanske..?? ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Hej Pelle! Jag tycker att den är grym som den är: svart med neon-röda fälgar :)) På den första malmöträffen såg jag en mattsvart E34, det såg riktigt grymt ut. Länk Tvåa från vänster på den bilden! Mina förslag är alltså: 1. Lacka den mattsvart! 2. Behåll bilen som den är 3. Lacka den daytonaviolett. Estorilblå är en av mina absoluta favoritfärger, men jag tror att den skulle se lite konstig ut på en E28. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Det finns en färg som e28:an gör sig grymbra i, och det är nån ljust blågråmetallic, kanske heter isblå. Den gör sig otroligt fint på just e28. | |
|
Kalle, det gjorde sig rätt så bra med den varianten;-) Bilen måste hellackas, pga att taket är bytt och div plast ersätter plåt, så det hade varit kul med lite "poppigare" färgsättning på bilen. Men iofs man kan smälla på en buslack typ matt svart i år och sedan lackera "seriöst" till bilen ska vara fullt tävlingsklar, nästa år. Men visst gör sig både Estorilblå, daytonaviolett och isblå bra på en e28. Jag har dock varit inne på att behålla den svart, "men då syns det inte lika väl när man snurrar av ju" *s* |
|
|
Pelle> Kom ihåg att det är svårt med blanksvart på plast, den avslöjar obönhörligen ojämnheter. Bäst i såfall är att köra med mattsvart ett år efter att grundfinishen är gjord, så att plasten och ev spackel har hunnit satt sig och sjunkit färdigt, för att sedan lägga den blanksvarta finlacken. Jag är dock inte proffs inom området, har bara läst grundkurserna inom karosseri, så hör gärna med någon erfaren lackare. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Tja lite sättningar i plasten lär inte spela någon roll...för det blir inget spackel när den bilen(det väger ju) Alltså det här är ingen showbil utan en blivande Ban racing bil Men det blir nog bara mattsvart i år på den.... Men du har helt rätt, i det du säger...om man gör större kaross andringar och måste spackla upp bilen alt om man annvänder mycket plast delar, så har man i både spacklen och plasten sättningar, som tar cirkus ett år innan det har sjunket färdigt |
|
|
Pelle> Anade nästan det, plast är ju ett rätt tokigt val för en showbil med finish som målsättning. Jag skulle nog undvika blanksvart, då det lätt ser billigt ut om inte underarbetet är perfekt, även om det är på en banbil. Skulle hellre satsa på någon mer förlåtande nyans, nåt ljusare som ser bra ut även på en lite sämre grundyta. Ska bilen användas till fullkontaktsracing är nästan metallic lite overkill, då det ju lätt blir en och en annan bättring. Kanske bättre att lägga en solid lack och pengarna som blir över på just bättring eller nåt prestandahöjande godis :) Även om det är lite uttjatat bland racebilarna så gillar jag vitt. En alpinvit e28 med det rätta stuket kan inte bli annat än underbart. Och just vita e28:or är väl tämligen sällsynt numer? Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Vit var ingen dum idé! :) Mattsvart med bibehållna neonfälgar är vad jag röstar på ;-) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Vit med M-ränder är ju ett klassiskt alternativ (det ju förstås ingen m5:a men du skulle ju inte vara första bmw ägaren som har M stylad icke M bmw) | |
|
Klassisk ACS 635 DTM look!! Länk |
|
|
Tipsaren; jag har haft lite funderingar på m-ränderna, men jag vet inte om jag vill ha den vit. Hangaround, inomsin tid så lär nog e28an få tampas med dom andra bilarna ;-) Jo det är riktig racing som är tanken för min 535á. Nej det är helt rätt met lack är lite overkill på den bilen. Kalle; dom fälgarna byte inte färg...det får bli mitt kännetäcken med neonfälgar ;-) Esbjörn; där fanns riktigt roliga saker där ju, synd man inte har en 39.500E liggande till procar maskinen...eller 80.000E till acs eller varför inte slå till på jäger csin direkt 90.000E. Ingen som har lust och skänka en slant ;-) |
|
| Visste att du skulle gilla Niederhof. CSi:erna och M1-motorn gör en knäsvag. Dessutom fanns det ju en och annan minst sagt spårtslig P*****e. :) | |
|
En kottovinst sen jäklar anamma ;-) Iaf just nu så är bilen mattgul...grannarna i bilverkstaden skrek rakt ut när dom såg bilen ;-) Blev rekomenderad av lackeraren att måla bilen matt svart i år...och sedan byta färg...känns inte rätt att lägga på lack för 500:- litern som sedan blir kattskit...och får målas om till nästa säsong. När man bara kan lägga en billig färg nu..och sedan måla den skojig till nästa år ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.