|
|
|
|---|---|
|
Jag var idag och beställde en AP fjädersats, men blev fundersam när jag efteråt såg i katalogen "except 535". Jag frågade på ett annat ställe på Lesjöfors fjädrar och på de stod det 518-528. Kollade i bildelsimportens katalog på standard fjädrar och där var det en modell till 518, en annan till 520-528 och en tredje till 535. Motornord hadde en modell till 518 och en annan till 520-535. För att komplicera det hela har Weitec samma fjädrar till 518-535. Vad ska jag köpa för fjädrar? Besiktningen är ganska noggrann med fjädrarna här i Finland så de kanske inte gillar när jag kommer med ett intyg som inte gäller min bil! | |
Paap Reeder |
Hej! Lesjöfors kan detta med BMW- fjädrar. Dessa tillverkas i deras filial utanför Strängnäs - fd fjädern - . Damen i kundmottagningen är virtuos på olika E 28- fjädrar. Köpte mina där i mitten på -90. Säkert jobbar hon kvar. Det är inte samma fjädrar till 528 å 535 å M535. Alla dessa väger litet olika + att man kan få litet styvare bak om man har drag o s v. Kan om en vecka komma åt beteckningen på rätta M535- fjädrar från Lesjöfors. MVH /// Paap R |
| Det kanske inte kom riktigt fram, men det gäller ju sänkningsfjädrar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.