AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
493

Ang. köp av 328iA.

Hej. Har en fråga om ett ev. köp av en 328 iA. En -97:a som gått 11.900 för 80 000. Enkelt uttryckt, var är haken? Den ser helt okej ut, verkar ha okej utrustning, men är mkt billigare än övriga. Skall man dra öronen åt sig eller bara kolla upp den noga? Finns det mkt som diffar utrustningsmässigt mellan 328-modellerna? Vill eg. ha en coupe men de är ju rätt mkt dyrare. Är en 328iA ett bra köp allmänt sett?
Tips emottages gladeligen.
Vänligen, Thomas Petersson, Gbg.
såg då på blocket ihelgen en 328 utan automat som gått 10400 mil -97a för den skulle han ha 55 000, den killen var desperat, men visst finns det billiga bilar. om du kollar igenom 328an noga så kan du nog göra ett bra köp.
Ett M-test är ju väl värt pengarna ifall du är mkt sugen på bilen och, låtit någon du känner som kan bilar fått titta och granska bilen så kan du ju göra ett M-test för att rätt säker på att de inte är nå galet i den!

lycka till!
Var lite observant på soppaförbrukningen bara. Inne i stan så blir den törstig.

OO=00=OO
Woodman
Här kommer ett av de bästa råd du kan få: Kompressionstesta
motorn INNAN köpet. (var med när provet tages)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Seek and thou shalt find. "Sök inlägg"

Begagnatguiden i "javahacket" till vänster.

Var kritisk mot allt du ser och hör.

Lycka till!

My Bimmer is my mistress
Gissar på att det är en Importbil som inte är reggad i Sverige än?
Kostar ett par tusen att få det fixat.
328 iA med andra ord en Automat.

Gör ett stort M-test om du är intresserad av att köpa den.
Kolla upp ALLA papper så att den inte är "fixad".

Mvh Jimmy

Jo, ett M-test skulle nog inte skada. Om jag köper står valet mellan en 328 och en SAAB 9000 Aero för ung. samma pengar. För- och nackdelar med båda.
Den för 55 hade jag köpt med en gång om jag sett den och itne misstänkt några större fel, kan jag säga. Kikade men hittade den inte nu.
Jo, den är importerad och när annonsen sattes ut inte reggad. Men enl. uppg. är den det nu. Får kolla det. Vet inte om den har skinn, vinterdäck och metallic än heller, men men,
Tack alla.
t.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kolla härunder vår frilansare Joachim har en 328iA 97 coupe, läs och begrunda, kul motor i E36:)
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Länk
Missade länken...
Tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.