|
|
|
|---|---|
| Har en 525i -94 som har börjat vissla svagt vid ur och i trampning av kopplingen, även svagt malande ljud på tomgång med kopplingen belastad men inte utan belastning. Har frågat herr Völke själv på Völkes BMW-service, han tror inte på urtrampningslagret då det malande ljudet skulle höras även utan belastning om det varit fallet. Någon som varit med om detta? | |
| Polaren hade liknande fenomen på sin bil för ett tag sedan, det tog några veckor sen rasade kopplingen... | |
|
Ditt urtrampningslager håller på att ge upp låter det som.... Hände mig nyligen, har bara kört 20 mil sedan jag bytte koppling. Det börjar med visslande ljud, går över till skrapljud och rätt som det är så skär sig lagret och man får krossväxla för att komma hem. Inte så bra för lådan. Mitt tips är att du inte låter det gå så långt, får då får du massa metall flisor i utrymmet där lagret sitter. Med tanke på att det kostar "mycket" att byta lager så brukar man passa på att byta kopplingen när man ändå har rivit ner allt. Orginal koppling till min bil (525 24v) gick på 1760 kr på BMW (inkl. BMW CS rabatt), kostnad för byte + bogsering till verkstad gick på 1500 kr. Din koppling kommer nog att vara billigare tror jag. vill du bara byta lager så tror jag att själva lagret ligger på 400 kr. Om du bestämmer dig för att köpa piratkoppling så bör du hålla i åtanke att bilar med AC har dubbelmasse svänghjul och därmed också lite annorlunda kopplingsskiva, vilket piratdelarna inte tog hänsyn till när jag letade koppling (gäller M50, vet ej hur det är på M20). Hoppas detta besvara din fråga. :-) "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
| Greenberg: Tog inte veckor typ i vecka eller nåt | |
| På min började det också med ett vinande ljud sen började det gnissla sen låta stenkross det spelade det ingen roll om jag belastade kopplingen eller inte ..tror inte herr Völke är så bra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.