|
|
|
|---|---|
| Til ni som har BMW med turbo. Hvilken tändsystem har du? Hvilket tändsystem til turbo er det beste? | |
Franke |
Jag kör med orginal. Problemet med min bil är att den slutar dra efter 5500 varv. Men provade med en annan tädspole från en m5 och minskade elektrodavståndet så blev det bättre. Då drog den upp till 7000 varv. Antar att man kan behöva en kraftigare tändspole när man kör med orginal delar. Mvh Danne |
|
Franke: Hur mycket laddar du? Backar orginal tändsystemet? Nokon annan med BMW turbo her? :) |
|
Franke |
sperstad: Har L-Jetronic i min bil så den är eftertänd hela tiden. Laddar 1 bar beroende på hur tändningen står. Ju mer eftertänd jag har den desto mindre laddar den har jag märkt. |
| Franke: Hva menar du med "eftertänd"? Tänder pluggerna efter "Top Dead Center" (når kolvarna er på toppen)? | |
Franke |
sperstad:ja det blir nog så. Mvh Danne |
| Franke: missar du inte mycket effekt på att pluggarna tenner så sent? | |
|
franke" Den tänder inte efter "övre dödpunkt" ! |
|
Franke |
OK.fel av mej. |
| Franke: Tänder den for eller etter "övre dödpunkt"? Eller presis likt med "övre dödpunkt"? | |
Franke |
sperstad: jag vet inte när den tänder. Den tänder senare än vanligt men jag vet inte vart den tänder exakt. |
|
Okey! Hvilket tändsystem kjør ni andra som har BMW turbo da??? |
|
|
Original. (Nästan iaf) Bästa systemen borde väl vara ett riktigt wastefire-system som i Autronic mfl. |
|
|
Okey! Drømmen er direct-fire ja! Ni andra som kjør BMW turbosar då? |
|
|
Jeg har Hestec innsprut med Direct Fire i min 2002. Tenninga er nede i 14gr fød ved 1bar ladetrykk nå. Länk 950kg bil med 1800ccm og turbo |
|
| 02ole: Okey! Er direct-fire systemet også Hestec? | |
|
Jada, alt i ett. styrer også turbotrykk med samme stryreenheten 950kg bil med 1800ccm og turbo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.