|
|
|
|---|---|
| någon som vet om det finns filter som ersätter luftburken till en 7 serie? | |
|
Ja det finns så kallade konfilter som man har i stället för luftburken. Men på bmwverkstäder rekomenderar dom originalfilter. Mvh Danne Det finns bilar och det finns BMW 7-serie!! |
|
| jag har konfilter på min vrålar gött :-) | |
|
djm... Ger det nå kusar? Har du nå chip eller avgas trim också? |
|
| har inget chip eller avgastrim men det e på G....nu märker jag ingen större skillnad mer än att det låter jävligt gött vid gas pådrag.Men kan tänka mig att det gör lite när den största bromsen är borta= kattarna.... | |
|
Är kattarna en broms? Avgasbroms finns ju t.ex. på lastbilar, men det är en annan sak... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hm... om kattarna verkligen stjäl så mycket effekt kanske man borde dra dit mejerikopplingar så man kan byta snabbt och lätt före och efter besiktningen... nån som vet vad kattarna snor i effekt på en vanlig helt otrimmad bmw 750 ? |
|
| vilket filter ska man ha jr-sportluftfilter, pipercross, twincone, greencotton, k&n 57i kit direct air filter det finns ju så många att välja på ? | |
|
Jag vet exakt vad kattarna gjorde på effekten på min med enklare trimning (chip, luftfilter och avgassystem), exakt +/- 0Hk... Jag har provat några olika filter och trivs absolut bäst med BMC:s dubbelkonade... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| och hur mätte du det? | |
|
Hur många sätt finns det? En effektmätning på rullande landsväg... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| ok allså så gör det nada om man sätter på race kattar då också? | |
|
Inte om det inte finns något nytt revolutionerande sätt att faktiskt få katalysatorn att alstra effekt på egen hand, vilket ju faktiskt skulle göra rätt åt ordet "effektkatalysator"! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| En katalysator ger väl alltid ett visst motstånd... ersätter man dom med bara rör eller vanliga burkar så borde motståndet bli mindre = det blir högre effekt på drivhjulen...?? | |
|
En katalysator ger ett visst motstånd, det stämmer. Men de flesta biltillverkare, speciellt BMW väljer en katalysator som inte begränsar motoreffekten... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| visst är det så när kattarna e nya men med tiden så blir dom rätt packade med skit....som ökar motståndet kan jag tänka mig. | |
|
Vad som kan hända är att katalysatorns innehåll faller i bitar och på det viset blockerar genomströmningen, det är fullt möjligt. Byter man eller tar bort en trasig katalysator kan det naturligtvis bli en förbättring. Men detta är ju lite att jämföra med att bilen går mycket bättre om man byter till blåa tändkablar, förutsatt att de gamla svarta var kass då naturligtvis. Detta innebär ju inte att blåa tändkablar ger högre effekt...? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| Har ändå svårt att tro att dom inte tar någon effekt alls... men säger du det så kanske det är så. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.